Na trať předposledního rallyesprintu sezony – II. AZ pneu Rally Jeseníky – vyjelo 114 vozů. Nejrychlejšími časy na všech rychlostních zkouškách si zajistil prvenství Roman Odložilík s Peugeotem 207 S2000, druhý dojel Jaroslav Orsák a třetí skončil teprve osmnáctiletý Martin Semerád (oba na Mitsubishi Lancer EVO IX).

Kvartet želízek

Českokrumlovské týmy nasadily ve Šternberku čtyři posádky. Ve třídě N2 MČR jeli Jan Jinderle s Pavlem Kacerovským (Honda Civic), Jiří Sojka se Zbyňkem Pilsem (Suzuki Ignis Sport) a Martina Daňhelová s Martinou Zikmundovou (VW Polo), v pohárové třídě HA2 startovali Jan Mašek s Pavlem Stráským (Škoda 120 S Rally). Ve třídě N2 bylo převzato 11 aut (dojelo sedm), ve třídě HA2 šest vozů (dojely tři). Soutěž provázely nepříznivé povětrnostní podmínky a déšť. Na úzkých a kluzkých silnicích v podhůří Jeseníků přibývalo postupem času vytahaného bahna a listí, a tak přibývalo i krizových situací a havárií. Naše posádky začaly závodit až od druhé vložky, když RZ 1 byla zrušena po havárii jednoho z vozů před nimi.
Jan Jinderle a Pavel Kacerovský soutěž nedokončili a definitivně se tak připravili o možnost rozhodujícího ataku na konečné medailové umístění. Jinderle, který se na vodě necítí ve své kůži a nemůže naplno uplatnit svůj razantní styl jízdy, zajížděl čtvrté a páté časy, když v čele se kromě Blaťáka drželi především dva moravští „střelci“ a nejrychlejší z loňského ročníku Vlček s Mikulkou. Na RZ 5 trefil Jinderle pravým předkem auta svodidla, ale náraz naštěstí ustál a pokračoval dál. Osudnou se mu nakonec stal výjezd z jednoho „vracáku“ na RZ 8, když se u jeho hondy ukroutila poloosa a Jinderle musel odstoupit z pátého místa.

Jiřího Sojku a Zbyňka Pilse tentokrát nepotkaly žádné technické problémy a po smolné sérii tří odpadnutí v řadě skončili pátí. Po dojezdu na rampu si postěžovali na pomalého Kulhana, jehož fabii několikrát dojeli a marně se ji snažili předjet. To se jim stalo málem osudným na RZ 8, když Sojka věnoval pozornost Kulhanovi před sebou a sto metrů před cílem havaroval. Vyjel ze zatáčky a narazil pravou zadní stranou a po odrazu ještě pravou přední stranou vozu do vysoké kamenné zídky zarostlé v křoví. Škoda nebyla naštěstí takového rozsahu, aby nemohl pokračovat v závodě.

Martina Daňhelová si pro svůj závodnický křest nemohla vybrat zřejmě nic horšího, než právě letošní náročnou Rally Jeseníky. Přestože se Daňhelová ve třídě N2 pohybovala od začátku až do konce rallye až na dně výsledkové listiny a dojížděla do cíle vložek s velkými časovými ztrátami za soupeři, za odvedený výkon si společně s Martinou Zikmundovou zaslouží pochvalu a uznání. Závod totiž absolvovaly bez jediného škrábnutí na autě, nikam nespadly a do ničeho nenarazily. Skončily na sedmém místě ve třídě a jako jediná dámská posádka si domů odvezly krásné poháry za vítězství v tzv. Dámském poháru.

Jan Mašek s Pavlem Stráským potvrdili roli favorita a vyhráli třídu HA2 před Krajčou (Škoda 110 L) a Zlámalem (Škoda 130 L). Začátek ale Maškovi moc nesedl, když krátce po startu RZ 2 musel řešit první krizovku. V prudkém sjezdu jej na mokru nepodržely studené brzdy a k havárii mezi svodidly chybělo jen málo. „Rozhozený“ jezdec vypadl z tempa a nutnou koncentraci a správný rytmus našel až v šesté erzetě. Poslední sekci tří vložek si již užíval a v pohodě si dojel pro vítězství ve třídě i v kategorii historických vozů PČRR. Před dvěma závěrečnými pohárovými závody (Vsetín, Vysočina) si Mašek už prakticky zajistil mistrovský titul.

Jaroslav Kacerovský