Pátým ročníkem Cebia Rallye Pelhřimov vstoupilo MČR ve sprintrallye do druhé poloviny.

Přestože všichni naši zástupci odváděli na Vysočině spolehlivé výkony, jen dva ze čtyř nasazených vozů našich týmů dojely do cíle soutěže – Jan Jinderle s Lukášem Lecem (Honda Civic) skončili druzí ve třídě N/1600 a Milan Jirka s Jaroslavem Kaločaiem (Renault Clio Sport) pátí ve třídě N/2000. Jiří Sojka a Zbyněk Pils (Suzuki Ignis Sport) odstoupili v RZ 4 ze šestého místa s prasklým kloubem poloosy a Pavel Stráský a Pavel Kacerovský (Škoda 130 LR) po RZ 4 z první příčky s ohnutým ramenem.

Okresní kvartet

Ve třídě N/1600 se v Pelhřimově sjelo devět aut. Čtvrtým, sedmým a šestým časem vstoupili do závodu Sojka s Pilsem, kteří si po prvních třech vložkách drželi průběžnou šestou pozici se ztrátou půl minuty na prvního. Jejich Suzuki Ignis Sport se však zastavil krátce po startu RZ 4, když v levé vracečce v Nové Cerekvi prasknul kloub pravé poloosy. Jinderle a Leco nasadili o poznání ostřejší tempo a v první sekci si připsali druhý, třetí a dva čtvrté časy, které je vynesly na průběžnou třetí pozici s minimální ztrátou 5,8 vteřiny na vedoucího Brázdu a pouhé čtyři desetiny vteřiny na druhého Henzla. Ozdobou pelhřimovské soutěže a především její druhé části se pak stala strhující bitva mezi čtveřicí jezdců třídy N/1600 Brázdou, Henzlem, Jinderlem a Blaťákem, kteří dojížděli do cíle rychlostních zkoušek v nejtěsnějších rozdílech. Před závěrečnou RZ 9 patřila Jinderlemu čtvrtá příčka, když od bronzu jej dělilo 1,8 vteřiny. Ve finále náš pilot ale opět ukázal své závodnické srdce, jízdou na hraně po šotolině zajel nejrychlejší čas a zajistil si konečné druhé místo ve třídě za Brázdou (+18,7). Třetího Henzla porazil o dvě desetiny a Blaťáka o 1,3 vteřiny!

Mezi osmi vozy třídy N/2000 a ekipou ostřílených jezdců se velmi dobrým výkonem uvedli Jirka s Kaločaiem, kteří hned v úvodu překvapili dvěma třetími, druhým a prvním časem. Průběžně druhé místo za zkušeným matadorem Roubíčkem bylo po první sekci pro naše mladíky proto hodně lichotivé. Druhou pozici si Jirka držel až do cíle sedmé vložky, ale o jeho dosud historické umístění jej nakonec připravila technická závada. V polovině RZ 8 se mu při dobržďování do levé „kosy“ utrhnul silentblok převodovky a zničil vnitřní kloub levé poloosy. Auto od toho okamžiku přestalo jet a zatáčet. Pátým časem na RZ 8 Jirka přišel o jedno místo a když závěrečnou RZ 9 dokončil volným tempem jako poslední ve třídě, propadl se o další dvě příčky a skončil celkově pátý.

Ve třídě D1 se mezi historiky objevily čtyři Škody 130 LR. Kromě Stráského a Kacerovského, kteří jeli poprvé s delší rychlostní skříní zajišťující dosažení vyšší maximální rychlosti, startovali Šíma, Horčík a především zkušený Hloušek. Ten přesedl do „elery“ ze Škody 110 a čekalo se, jak se mu bude s novým náčiním dařit. Hloušek první vložku vyhrál s náskokem čtyř desetin vteřiny před Stráským, ale to bylo vše, protože už na RZ 2 odstoupil (chlazení). Tři zbývající erzety úvodní sekce tak ovládl Stráský, který po RZ 4 vedl před Šímou o 46 vteřin a na Horčíka najel propastné tři minuty. V absolutním pořadí HA byl Stráský šestý, když první čtyři místa držely dvoulitrové vozy a pátou příčku Škoda 110 rychlého Hejhala, na něhož Stráský ztrácel pouhé 3,1 vt.! Vysoké nasazení naší posádky však nevydržela technika. V servisu po RZ 4 se zjistilo, že je ohnuté pravé zadní rameno natolik, že s autem nelze dále pokračovat. Stráský s Kacerovským museli proto z vedoucí pozice odstoupit a po roce se z Pelhřimova vrátili opět s prázdnou.

Jaroslav Kacerovský