Když se Rudolf Klabouch z Kamenného Újezdu vydá se svým Fordem Cortinou z roku 1966 na projížďku, nemusí řešit starosti s tím, kde zastavit na dobré jídlo.Vše, co potřebuje k tomu, aby si připravil chutný oběd nebo svačinu, totiž vozí stále s sebou. V malém přívěsu, který si vlastnoručně vyrobil z částí dalších dvou cortin.

„Je to vlastně takový gril na kolech," ukazoval Rudolf Klabouch v sobotu ve vyšebrodském kempu Pod Hrází, kam se vůbec poprvé vydal na tradiční, již šestnáctý mezinárodní sraz historických vozidel.

„Mám tady plynový vařič a také výsuvný gril," ukazoval milovník automobilové historie své dílo, při jehož výrobě se inspiroval fotografií obdobného přívěsu, který si kdosi zhotovil přímo v Anglii.

„Přívěs jsem dal dohromady v podstatě sám. Svépomocí jsem opravil i svou cortinu. Považuji se za samouka, ale o to víc mě to baví," řekl Rudolf Klabouch, jenž zálibu v automobilových veteránech zdělil po svém dědečkovi i otci. „Děda měl tři stará auta, táta jedno," upřesnil Rudolf Klabouch.

Ten nebyl jediným příznivcem veteránů na dvou nebo čtyřech kolech, který se v sobotu do Vyššího Brodu vydal. Předseda pořádajícího Miarehiv klubu Vyšší Brod Jiří Myslivec upřesnil, že účast na letošním ročníku tradičního srazu předem přislíbilo na 50 motoristů se svými nablýskanými klenoty. A to nejen z různých koutů naší země, ale také z Rakouska.

„Počet účastníků je víceméně neměnný. Přibývá ale automobilů na úkor motocyklů, i když to závisí hodně na počasí," zmínil Jiří Myslivec.

Program akce, jenž kromě přehlídky dávných strojů a následné jízdy zručnosti ve vyšebrodském kempu zahrnoval i orientační závod přes Frymburk a Černou v Pošumaví do Českého Krumlova, kde setkání zakončila malá slavnost, přilákal i letos množství diváků.

Obdivovat staré stroje do Vyššího Brodu zamířili například osmnáctiletý Štefan Malák z Frymburka a jeho stejně starý kamarád Pavel Urbánek z Kyselova. „Sami v podstatě také vlastníme veterány, já mám Jawu 350 z roku 1988 a Jawu 550 pařeza," upřesnil Štefan Malák. „Moderní stroje nás ani nelákají. Ty starší jsou lepší díky své jednoduchosti. Jako budoucí automechanici si je snadno zvládneme opravit sami," dodal Pavel Urbánek.

Ohlédnutí za vyšebrodským srazem

Soutěž elegance

Motocykl do roku výroby 1945

1. BMW R4 - Martin Lamač
2. Harley Davidson - Michal Ptáčníkl
3. ČZ 250 Sport - Miroslav Novák

Motocykl nad rok výroby 1945

1. IMZ M-72 - Miroslav Škoda
2. JAWA 250 - Ondřej Štěrba
3. JAWA 500 - Michal Crkva

Auto do roku výroby 1945

1. Škoda 422 - Jiří Odvářka

Auto nad rok výroby 1945

1. Ford Kortina Mk I - Rudolf Klabouch
2. Škoda 100 - Jiří Dolejšek
3. Porsche 914 - Zdeněk Brádka

Zajímavý exponát

Stabilní motor Slávia, majitel František Sulzer

Orientační závod motocyklů

1. Jawa 500 OHC - Michal Crkva
2. Jawa-ČZ 250 - Jan Rousek ml.
3. Jawa 350 - Jan Rousek st.

Orientační závod automobilů

1. Mini Cooper - Lenka Zemanová
2. Škoda Oktavia super - Martin Švihálek
3. Škoda 440 - Jiří Novák