Vizuální inovace Vitary proběhly ve větší míře, než jsme u klasických faceliftů zvyklí. Novinkou je leskle černý dekor přední masky, nové zamračené světlomety, ale také výrazná vystupující boční linie, která se zvedá od předních blatníků přes boční dveře a zadní blatník až ke konci auta. I tak ale Vitaře zůstala základní silueta a výraz.

Deset barevných odstínů Vitary

Na výběr je deset odstínů karoserie. Ty základní – tedy dvě provedení bílé, stříbrnou a dvě provedení černé, dostanete jako „jednobarevné“, tedy se stejně barevnou střechou. Dalších pět odstínů, mezi které patří modrá, červená, žlutá, písková a šedomodrá pak dostanete s kontrastně lakovanou černou střechou.

Volkswagen Passat.
Nové motory pro Passat: silný diesel se čtyřkolkou a levnější verze

Uvnitř vozu došlo jen na minimální změny, z nichž většina je podřízena tomu, aby Vitara plnila aktuální legislativní nařízení. Z dnešního pohledu tak vůz zůstává spíše „starou školou“. Nenajdete zde displej místo přístrojovky před řidičem, a i když je tu samozřejmě displej infotainmentu, zůstává klasicky uprostřed palubní desky a není z ní vystouplý vzhůru. Nadále tu zůstává i poměrně velké množství tlačítek a samostatný panel klimatizace.

Suzuki VitaraSuzuki VitaraZdroj: Se svolením Suzuki

Nové systémy

Samotný devítipalcový displej infotainmentu je nicméně nový, nabízí propojení s mobilním telefonem Apple CarPlay nebo Android Auto a také bezdrátové aktualizace. Nové jsou také některé jízdní asistenty.

Vitara dostala novou generaci systému nouzového brždění, který ohlídá třeba protijedoucí provoz na křižovatce při odbočování vlevo, monitorování bdělosti řidiče, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu, inteligentní asistent rychlosti se čtením dopravních značek a další prvky, které jsou vyžadovány legislativou. Jak displej, tak většina jízdních asistentů, jsou k mání už v základní výbavě.

Suzuki Vitara 2024 - exteriér a interiér:

Zdroj: Youtube

Slušné parametry motorů

Více řidičů se však zajímá o motorizace a základním motorem Vitara potěší příznivce (moderně pojaté) klasiky. K mání je motor 1.4 BoosterJet, tedy turbem přeplňovaný čtyřválec doplněný o 48V mild-hybrid v podobě startér-generátoru, který pomáhá motoru v nízkých otáčkách.

Parametry motoru nejsou vůbec špatné – 130 koní výkonu a 235 Nm točivého momentu. Motor je kombinován výhradně s klasickou manuální převodovkou a pohonem pouze předních, nebo všech kol. Mimochodem právě nabídkou plnohodnotné čtyřkolky Vitara vyniká oproti spoustě konkurenčních SUV.

Hyundai i30.
České ceny Hyundai i30 po faceliftu. Pořád normální auto za normální peníze

V nabídce je ještě druhý motor, a sice plnohodnotný hybrid 1.5 DualJet Strong Hybrid, který Suzuki představilo v roce 2022. Jeho základem je tentokrát atmosférický přímovstřikový čtyřválec, kombinovaný se silnější elektrickou výpomocí. Zde je už li-ion baterie a elektrický motor-generátor s napětím 140V, to vše ve spojení se šestistupňovou robotizovanou převodovkou.

Elektromotor umí pohánět vůz při minimálních rychlostech sám o sobě, zejména ale vypomáhá při akceleraci a také „vykrývá“ chvíle kdy robotizovaná převodovka řadí. Výkon je ovšem citelně nižší než u mild-hybridu, a sice 102 koní, stejně tak je nižší točivý moment 138 Nm.


Nahrává se anketa ...

Kolik za Vitaru zaplatíte

A jak je na tom Vitara cenově? V rámci představení faceliftu odhalilo české zastoupení Suzuki rovnou i ceník, který začíná částkou 552 900 korun. Za tu dostanete motor 1.4 BoosterJet s manuálem, pohonem předních kol, ale také základní kompromisní výbavou Comfort. V té sice dostanete automatickou klimatizaci, litá kola, parkovací kameru, zmíněný displej infotainmentu nebo většinu jízdních asistentů, ale nedostanete třeba elektrické ovládání zadních oken, středovou loketní opěrku, vyhřívání předních sedadel, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru nebo kožený volant.

Místo dopravní nehody.
Nepřiměřená rychlost zabíjí. Víte, kdy vám hrozí, že své auto neubrzdíte?

To všechno, spolu se zbylými jízdními asistenty, je k mání až ve střední výbavě Premium, která startuje na částce 570 900 korun. Za 596 900 korun pak můžete mít vrcholnou výbavu Elegance, jejíž součástí jsou ještě parkovací senzory, lepší audiosystém, částečně koženkové čalounění sedadel i dveří nebo elektricky sklopná zrcátka.

Nejlevnější variantou s pohonem 4x4 je 1.4 BoosterJet s výbavou Premium za 617 900 korun. Hybridní provedení 1.5 DualJet Strong Hybrid s robotizovanou převodovkou pak začíná na částce 618 900 korun s výbavou Premium a pohonem předních kol. Na kompletní ceník se můžete podívat výše v galerii.