„Doručuji celou ulici Rudolfovskou v Českých Budějovicích, většinou jde o firmy, ale i nějaké fyzické osoby,“ uvedl. Zmínil také, že se snaží zákazníky naučit, když nejsou doma, ať si nechají posílat zásilky do práce. „Někteří si tuto možnost vůbec neuvědomí,“ dodal.

Co nám covid dal a vzal.Zdroj: DeníkPochvaluje si i komunikaci s lidmi v době covidové. „Vesměs jsou lidé fajn, chápou, že máme hodně práce a jsou k nám shovívaví,“ sdělil své postřehy. Často se setkává s různými přáními, kterým se snaží vyhovět. Dálkové doručování mu nedělá problém. „Například mi zavolali, uvedli předem ověřovací kód pro předání, na dálku otevřeli vrata garáže, kam jsem po domluvě balík uložil,“ popsal jednu bezkontaktní zkušenost.

DORUČOVAL I DO VEČERA

Žádný zásadní problém zatím nezaregistroval. Nejvíce měl za jednu denní směnu na starost 250 balíků, které putovaly na celkem 130 adres. „To jsem opravdu začal ráno a skočil až kolem 18. večer,“ vzpomněl si na perný pracovní den. Běžně z depa vyjíždí kolem 8.30 a hotovo má vždy nejdéle v 16 hodin.

Přepravní uzel České pošty v Nemanicích.
Největší přepravní uzel balíků v kraji zvládl zatěžkávací zkoušku

Dle jeho pozorování v tomto hektickém čase převažují balíky na dobírku. „Myslím si, že lidé se v této době bojí platit předem. Mají strach, že jim objednané zboží nedorazí,“ míní Ondřej Mocek. Adresátovi to také usnadňuje již běžné bezhotovostní placení kartou. „To už je standard, v současnosti máme také tzv. balíkovny. Jde o ukládající místa jako trafiky, které jsou blíže lidem,“ informoval o nové službě.

UVÁDĚJTE KONTAKT

Práce o víkendu mu nevadí. „Jsem ochotný pracovat i v neděli, pokud to bude třeba,“ řekl. Podle jeho slov by všem doručovatelům usnadnilo práci, kdyby lidé na každý balík udávali kontakt. „Telefonní číslo je pro naši práci důležité a pokud možno ať mají i označený zvonek,“ vyjmenoval dva zásadní body, proč často dochází ke komunikačnímu šumu a stížnostem.

Lukáš Vašíček předal během posledních měsíců dětem již desítky počítačů.
Ajťák z Tábora pomáhá dětem se školní výukou

Nervózní jsou především lidé, kteří nejsou zvyklí si objednávat. „Ten, kdo objednává pravidelně, ten to neřeší. Mnoho lidí s tímto druhem nákupu začalo až během pandemie a byli z toho nervózní,“ podotkl, že často řešil banální dorazy, někdy i čtyřicet hovorů denně.

Osobně se už těší na dovolenou. „Budu mít volno mezi svátky, mám dvě malé děti, tak se těším, až budu trávit čas s nimi,“ uzavřel pošťák Ondra.