Kulturně informační centrum Horní Planá by se mělo podle radních více zaměřit na propagaci města. Prvním menším krůčkem na cestě k větší prezentaci je vyhotovení nového loga, které se může pochlubit zajímavým tvarem.
„Je stylizované do podoby jezera s označením místa, kde Horní Planá leží. Na první pohled vás napadne, že je na něm člověk v pochodu. Je to taková tančící, rozpohybovaná Horní Planá. To je hlavním záměrem,“ říká starosta města Jiří Hůlka.
Město se nechalo inspirovat sousedy ze západu, kde je zcela běžné, že svoje logo má každá obec.
„Takové logo by mělo mít každé město, které se chce vydávat směrem k turistům.“
Dalším účelem loga je, aby si Horní Planou nespojovali lidé pouze s erbovním medvědem. O to by se měly postarat sdělovací prostředky.
„Rádi bychom, aby na představení loga pozval pan ředitel Kulturně informačního centra Horní Planá, kterým se mimochodem stal nově Luděk Štěpánek a tahle akce bude jeho úplně první, co nejvíce sdělovacích prostředků, abychom mohli začít logo distribuovat mezi lidi tak, aby Horní Planá nebyla spjata pouze s medvědem jako erbovním zvířetem a se znakem, který se používá v oficiálním tisku,“ řekl starosta.
Logo vytvořila pražská firma, která vyhrála výběrové řízení. Prostředky se získaly z grantových schémat na podporu turistického ruchu na Lipensku. „Součástí tohoto projektu byly studie pro realizace tří rozvojových záměrů města. Součástí také bylo zlepšení služeb informačního centra, nové logo a celková strategie marketingu cestovního ruchu,“ upřesnil Jiří Hůlka.
Logo bude zdarma poskytnuto všem živnostníkům, či distributorům.
„Bude samozřejmě zdarma, takže budeme rádi, když se bude využívat. Máme tady smlouvu na použití toho logotypu. Ten máme registrovaný, aby ho nemohl nikdo zneužít,“ dodává Hůlka.
Nové logo by mělo být veřejnosti představeno s největší pravděpodobností již 16. května.