Na sraz přijelo mnoho značek automobilů a motocyklů. Nejčastěji byly zastoupeny české vozy Škoda např. neodborně se nazývající „stejšny“, felicie, octavie, ale byla tady také předválečná Škoda 422. Z dalších značek se zúčastnily Aero, Tatra, MG, Fiat, Opel, VW, Toyota, byl zde Dutton z roku 1973, který je replikou vozu Lotus Seven, ale přijel také válečný Jeep Willis v typickém zbarvení a další.

Mezi motocykly byly zástupci ČZ, Jawa, BMW, DKW, Harley Davidson, ale také předválečný motocykl Praga BD z roku 1928. Pořadatelé připravili pro zúčastněné soutěžní trasu, která byla asi 80 kilometrů dlouhá. Orientační jízda vedla přes Římov, Svatý Jan nad Malší, Velešín, Netřebice, Kaplici, Soběnov, Besednici, Trhové Sviny a Borovany. Poslední soutěžní úkol čekal na motoristy v rodišti Jana Žižky a odtud jeli zpět do cíle na Hamr. Na startu, kde obdrželi soutěžící seznam úkolů a mapu, museli všichni řidiči před mávnutí startovacího praporku zodpovědět otázku z autoškoly a poté byli odstartováni na trasu, kde museli hledat a plnit záludné úkoly. Kdo chtěl získat za dva body razítko růžového hrošíka, musel si pro něho dojít do říčky Černá, která teče pod Blanskem. Na jiných stanovištích soutěžící hledali a opisovali letopočty, počítali nebo odhadovali třeba rozměr kašny. V cíli na všechny čekalo občerstvení a bylo provedeno celkové vyhodnocení v kategoriích auto i moto. Před startem i po návratu pořadatelé připravili jak pro dospělé, tak i pro děti soutěže, na kterých všichni dostali sladké odměny.

Celý článek si můžete přečíst na straně Čtenář - reportér dnes, v úterý 10. července, v Českokrumlovském deníku.