O tom, že nejde 
o další prázdné marketingové heslo, už ví nejenom v newyorkské 'metropolitní' či v londýnské Covent Garden, ale 
i u nás. A to i díky českokrumlovskému Mezinárodnímu hudebnímu festivalu, jenž si německého zpěváka pozval na zahajovací večer ročníku 2014.

Páteční galakoncert proběhl na parkovišti P2. Útulnost Pivovarské zahrady byla ta tam, ale jak jinak uspokojit masu zhruba 4000 milovníků velkých hlasů a árií? Jenom pošetilec by však ten večer dumal o estetice prostoru, vždyť do Krumlova přijel nástupce Luciana Pavarottiho! Těmito slovy uvedl Kaufmanna moderátor a po prvních taktech árie Recondita armonia z Pucciniho Toscy bylo až překvapivé, jak moc to srovnání sedí.

Tenorista Jonas Kaufmann zahájil 18. července Mezinárodní hudební festival v Českém Krumlově.

Kaufmann měl silný, mužný, heroický tenor, podbarvený ale tím zvláštním měkkým a hřejivým témbrem, jaký charakterizoval italského Mistra. Docela podobné bylo 
i frázování, stylizace nebo prožívání s oním lehkým 'zajíkáním' v citově vypjatých momentech, s oním intenzivním 'propukáním ve zpěv' 
v dramatických částech. Kaufmann měl i charisma – stačil úsměv a krásný zpěv, tajtrlíkování s českými zdravicemi nebylo potřeba.

Repertoár večera byl tradičně hitový, hrála se italská 
a francouzská opera 19. století, tesknilo se, tálo a plesalo
u instrumentálek, jakými jsou Massenetova Meditace z opery Thaïs či Mascagniho Intermezzo ze Sedláka kavalíra. Kaufmann se ale nepodbízel 
a zpíval spíše dramatičtější árie. Jednou z nich, Mamma, que vino é generoso ze Sedláka kavalíra, koncert uzavřel. To ale nepočítám pětici přídavků s finální písní Du bist die Welt für mich. V podbízení vítězil druhý host – sopranistka Sooyeon Kim. Její 'Měsíček' s flirtovním mrkáním, střídaným útrpnými a prosebnými pohledy vzbuzoval otázku, kolik toho 'divadla' ten prostý nápěv snese.

Hodnocení Deníku: 90%



JAN BLÜML
Autor je muzikolog