Každý, kdo něco znamená v táborské kultuře, by svou tvář určitě našel v jeho fotoarchivu. S typickou bradkou a canonem přes rameno ho nelze přehlédnout. A je vlastně překvapivé, že David Peltán, fotograf, reportér, hudebník a jedna z opor kulturní rubriky Deníku, připravil teprve první výstavu svých fotografií. Nazval ji Jazz ladí k vínu a zhruba 30 snímků rozvěsil po malém sále Střelnice.

Kolekci tvoří především záběry muzikantů, které třicetiletý fotograf pořídil při posledních ročnících Bohemia Jazz Festu (BJF) a konkurečního South Bohemia Jazz Festu. Peltán sám jazz hraje, miluje ho, a i proto tento žánr, vedle metalu, fotí nejradši.

„Líbí se mi výrazy tváří, klid, při samotném focení se soustředím na rytmus. Jako objekty jsou jazzmani hodně dobří, dost často se různě 'ksichtí', hudbu hluboce prožívají, ponoří se do nějakého vesmíru, který jimi prostupuje, takže zavřou oči a odráží se to v obličejích,“ říká Peltán s tím, že se snažil zachytit i jiné než koncertní emoce, třeba smějící se jazzmany.

Jednou z těch, které zaujmou okamžitě, je momentka rodáka z Kalifornie, saxofonisty Efraïma Trujilla. Vznikla během loňského BJF. Peltán s hudebníkem trávil při turné po republice hodně času, spřátelili se a jednou, když ho fotil v zákulisí, jak se připravuje na vystoupení, vzal Američan náhle nástroj, zakousl se do něj a říká: Dobrý? „Líbilo se mi to, navíc to bylo netypické, protože většinou se kouše plátek a ne klapky,“ směje se fotograf.