Na trať 14 rychlostních zkoušek a 188,54 měřených kilometrů 36. Rallye Český Krumlov se vydalo 68 soudobých vozů a 15 historiků. Poté, co třetina startovního pole odpadla po haváriích a v důsledku technických závad, přijelo do cíle jen 44 soudobých a 10 historických vozů.

Čtrnáctistovky

Nejnižší objemová třída N/1400 letos byla obsazena pouze třemi auty. Vedle Volkswagenu Polo Pavla Korčáka a Milana Jirky a Škody Fabia Josefa Koupala a Zdeňka Joba přijel pouze Srb s dalším vozem VW. O poznání méně ostré tempo po loňské „ráně“ na Kohoutu tentokrát zvolil Koupal a od úvodních vložek zajížděl oproti soupeřům na VW pomalejší časy. Na výstavišti v Č. Budějovicích navíc nabral časovou ztrátu, když mu praskla poloosa, naštěstí těsně před servisní přestávkou. Korčák se uvedl podobně jako při Valašské rally opět dravou jízdou navzdory tomu, že první čtyři erzety odjel s popraskanými kotouči a prakticky bez funkčních brzd. Přetahovanou o první místo v polovině soutěže ale Korčák se Srbem prohrál, když do noční sekce zvolil špatné obutí a zaskočil ho silný déšť. Srb se však z vedoucí pozice dlouho neradoval a krátce po startu první sobotní vložky odstoupil s prasklou poloosou. Třída N1 se pak už stala výlučnou záležitostí našich – Korčák dojel první a Koupal druhý.

Šestnáctistovky

Ve vyšší třídě N/1600 jsme měli tři posádky – loňské vítěze domácí soutěže Jiřího a Evu Trojanovy s VW Polo, Patrika Hlacha a Michala Mrlinu s Hondou Civic a Jana Jinderleho s Marcelou Dolečkovou v další hondě. Na rozdíl od Hlacha, který letošní ročník odjel bez technických problémů, s využitím znalostí zdejších tratí odolal útokům dotírajícího Jakubce a dorazil do cíle na zaslouženém druhém místě za rychlým Dunovským, se Trojan i Jinderle domácí soutěží doslova protrápili. Trojanovi už na první vložce vlétl kámen pod řemenici a klínový řemen, který se přetrhl. Od té chvíle Trojan jel celé čtyři erzety bez servořízení, bez dobíjení a v dešti se slábnoucím akumulátorem i bez stěračů. Slabým napětím na baterii došlo zřejmě i k přeprogramování počítače, protože auto ani po výměně řemene už do konce závodu nejelo na plný výkon. Trojan se nechtěl vzdát, ale už při prvním průjezdu RZ Kohout dostal defekt a dojížděl s proraženou gumou a rozhozenou geometrií. Další ztrátu nabral po druhém defektu na Malontech a při výměně pneumatiky na vložce, a tak páté místo v cíli bylo pro něj zklamáním. Jen o stupínek lépe než Trojan v cíli skončil dravě jedoucí Jinderle. Ten nabral první ztrátu už v pátek v noci na Zátoni, když po skoku na hranu panelu prorazil gumu, ohnul disk a musel provést výměnu na erzetě. Sobota začala pro Jinderleho už na Kohoutu vytrženým zadním tlumičem, pokračovala ostrým průjezdem třemi vložkami bez tlumiče a penalizací za pozdní odjezd ze servisní zóny. Zbytek soutěže se nesl ve znamení likvidace dalších pneumatik a aby toho nebylo málo, tak Jinderle dvakrát po sobě dojel na vložce pomalého Kulhana a to jej stálo další zdržení.

Áčka, dvoulitry

V početné konkurenci třídy A/1600 si s Peugeotem 206 S1600 odbyli ostrý křest Pavel Kundrát a František Poláček. Pro Kundráta, který oblékl kombinézu po delší přestávce, byla páteční etapa především o učení a o sžívání se s autem, čemuž po odjetí sedmi erzet odpovídalo i předposlední místo ve třídě. Polovinu sobotní etapy Kundráta trápily potíže s volnoběhem a zhasínajícím motorem, postupně však nabýval na jistotě při ovládání vozu, zrychloval a v cíli byl klasifikován na sedmém místě ve třídě.

Naši jediní zástupci ve třídě N/2000 Jiří Šmíd a Michael Stiksa s nejstarší a jedinou šestou evolucí vozu Mitsubishi Lancer ve startovním poli svým soupeřům na technicky vyspělejších autech nestačili a od úvodní zkoušky se dosahovanými časy pohybovali u dna výsledkových listin třídy. Za cílem předposlední rychlostní zkoušky posádka odstoupila kvůli technické závadě motoru z posledního místa ve třídě.

Historici

V poli historických vozů se s Fordem Escort RS 2000 v barvách ČK motorsportu objevili loňští vítězové volného závodu historiků Rakušané Hans – Georg Lindner a Franz Blechinger. Posádka startující mimo klasifikaci MČRHA si vedla velmi dobře a po první etapě figurovala na čele třídy D3. V sobotu je ale potkala smůla, když na přejezdu k RZ Malonty museli kvůli poruše motoru odstoupit.

Pavlu Stráskému a Pavlu Kacerovskému se dařilo podobně jako Rakušanům, i když s časy z prvních testů zcela spokojeni nebyli. Stráský se přetahoval o vteřiny pouze se Šimůnkem na favoritu, zatímco Šubrt se Škodou 130 LR postupně ztrácel a Šíma s další stotřicítkou nestíhal. Třetím nejrychlejším časem v hustém dešti při nočním průjezdu RZ Ján si Stráský zajistil po první etapě slibný náskok 44 vteřin před Šimůnkem. Ten však v sobotu ráno neustál stíhací jízdu a na Slavkově poslal svou Škodu Favorit do lesa. Stráský s Kacerovským si pak mohli v klidu přijet na rampu pro poháry za první místo ve třídě D1, když v poli historiků dojeli pátí absolutně.

Letošní ročník zůstal však ochuzen o atraktivní podívanou na zahraniční účastníky II. Rallye Legendy, kteří se omluvili a se svými závodními skvosty nepřijeli. Na domácích tratích se nakonec nenašlo místo ani pro dva vozy krumlovského VSV rallye teamu – Škodu 120 S Rallye Michala Habarta a Václava Vaněčka a Škodu 130 RS Jiřího Jevického a Romana Votavy. Obě posádky, jež měly plnit roli předjezdců v čtvrthodinové pauze mezi soudobými a historickými auty, se pár hodin před startem dozvěděly, že došlo k úpravě harmonogramu a v důsledku zkrácení mezery na 5 minut startovat nebudou.
Seriál Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally pokračuje 30. a 31. května v Hustopečích (IV. Agrotec New Holland Rally 2008), Mediasport Mistrovství ČR ve sprintrally již 17. května v Hrádku nad Nisou (XI. Thermica Rally Lužické hory).

Jaroslav Kacerovský