Dieselový smolař

Místo šesti přihlášených aut třídy A/2000 jich do Třebíče přijela jen polovina - dieselová Škoda Octavia Kundráta a Poláčka, dieselová Škoda Fabia Kulhana a Marouškové a Ford Escort Kubaty a Štorkové. Úvodní rychlostní zkouška vyzněla nejlépe pro Kubatu, Kundrát přeťal fotobuňku v druhém čase se ztrátou 9,9 vteřiny a tradičně pomalejšímu Kulhanovi chybělo v cíli na prvního 38,5 vteřiny. První erzeta byla ale zároveň i poslední z celé soutěže, kdy si ve třídě A/2000 mohly porovnat síly všechny tři vozy, neboť už následující test zamíchal osudím a po něm bylo všechno jinak. Kubatovi přestalo fungovat palivové čerpadlo, ale i přesto vložku dojel a vyhrál. Za cílem však auto odstavil a ze soutěže odstoupil. Kundrátovi prasknul držák motoru, ale i on dojel až do cíle a na Kubatu ztratil jen 6,5 vteřiny. Od utrženého motoru se poničily nápravnice, výfuk, chladič, ventilátory a hadice chlazení. Rozsah poškození a stříkající voda nedovolily pokračovat dál, a tak i Kundrát auto za cílem odstavil a šel se opalovat na mez. Kulhan s jediným provozuschopným vozem dojel RZ 2 opět jako poslední (+31,7), ale od startu RZ 3 už mohl v klidu pokračovat svým tempem a jako jediný jezdec třídy A7 si jet pro 1. místo.

Odstoupivší Kundrát i Kubata využili systému hodnocení Super Rally, provizorně opravená auta převezli do uzavřeného parkoviště a v sobotu ráno mohli, byť zatížení penalizací, pokračovat v soutěži. Do druhé etapy odstartovali oba dva. Zatímco Kundrát pouze přejel startovní rampu a auto zavezl rovnou do UP, Kubata absolvoval celou druhou etapu. Do cíle dojel za Kulhanem s obrovskou ztrátou jako druhý ve třídě. Kundrát díky klasifikaci Super Rally obsadil třetí příčku ve třídě, ale v celkových výsledcích skončil úplně poslední. Na cílovou rampu si při vyhlášení musel dojít pro pohár po svých…
O něco větší konkurence oproti třídě A/2000 se do Třebíče sjela ve třídě N/1600. Z původně přihlášených šesti vozů dva chyběly a podle předpokladů nepřijel největší současný soupeř našeho Trojana Jan Šlehofer. Ten přičichnul k Fiatu Punto S 1600, svou další účast v rallye proto podřizuje shánění finančních prostředků a start v Třebíči raději oželel. Na startu Horácké rally se tedy kromě letitého VW Polo favorizovaných manželů Trojanových objevily tři Hondy Civic posádek Hlach - Venuš, Dunovský - Stross a Böhm - Domin. Nejlépe vstoupily do soutěže obě naše domácí dvojice, když první vložku vyhrál Trojan před Hlachem, Dunovským a Böhmem. Smůlu měl hned na začátku Hlach, který si skočil přes horizont na můstku a po dopadu utrhnul a ztratil lyžinu. RZ 2 musel odjet bez ní a z obavy, aby neprorazil olejovou vanu, vyhýbal se četným dírám a nerovnostem na vozovce. Při jednom z takových manévrů kolem trefil kámen a udělal defekt. Na defektu přesto dojel až do cíle vložky, ale v nejpomalejším čase a se ztrátou 1:43 minuty, což znamenalo propad na čtvrté místo ve třídě. Po RZ 2 pole enkových šestnáctistovek prořídlo, když odstoupil s prasklým těsněním pod hlavou Böhm. Na „trojce“ zazářil mezi silnými hondami svým druhým vítězstvím Trojan, který projel vložku rychlostním průměrem 102,24 km/hod. Šestá erzeta, jež se jela už za tmy, vyšla nejlépe Hlachovi a znamenala pro něj vůbec první vyhranou rychlostní zkoušku v kariéře s hondou! Po sedmi odjetých rychlostních zkouškách první etapy byl v čele třídy N/1600 Trojan před Dunovským (+16,4) a Hlachem.

Dvě medaile

V sobotu ráno začal nejlépe Dunovský. Podařilo se mu stáhnout Trojanův náskok o 2,8 vteřiny, ale při další stíhací jízdě za naším jezdcem hned na další vložce chyboval, vyjel z trati a prorazil gumu. Výměnou kola na vložce nabral dvouapůlminutovou ztrátu, která jej srazila na třetí místo. O stupínek výš se tak posunul Hlach. Před poslední sekcí čtyř vložek s jistotou vedl Trojan, Hlach za ním ztrácel 2:40 minuty a Dunovský dalších 6,5 vteřiny. Jenže motor i podvozek Trojanova VW toho měly už tak akorát. Velmi rychlá trať, dlouhé roviny, trvalá jízda v omezovači a extrémně rozbité úseky na jedné z rychlostních zkoušek plné děr a kamenů se na autě značně podepsaly. „Odešla“ nová ramena, silentbloky, olej unikal z motoru na všechny strany a zpod kapoty stříkal i na čelní sklo. Na posledních čtyřech vložkách závodu byl proto Trojan nucen zvolnit, aby nezničil motor úplně a v cíli každé erzety musel dolévat olej. Dvakrát se před něj dostal Dunovský a dvakrát Hlach. Před závěrečnou rychlostní zkouškou Hlach vedl před Dunovským o rovných šest vteřin, ale tento náskok bohužel neudržel. Poslední 11,58 km dlouhý test vyhrál Dunovský o 8,9 vteřiny před Hlachem, jehož v součtu dělilo v cíli od stříbra pouhých 2,9 vteřiny! Trojanovým se podařilo i ve volnějším tempu dojet s náskokem 1:45,8 minuty vítězně až do cíle. Po páté ze sedmi soutěží MMČR si upevnili vedoucí pozici ve třídě a mají nyní 83 body. Na druhou příčku se posunul Hlach s 55 body, třetí je s jednobodovou ztrátou Šlehofer. Ostatní jezdci jsou již bez praktických šancí na atakování medailových pozic.