Zlatá tečka

Do výčtu medailových úspěchů týmu ČK motorsport z již ukončeného „velkého“ mistrovství přispěli ve sprintech Jan Jinderle a Pavel Kacerovský. Posádka Peugeotu 106 Rallye třídy N/1400 odstartovala ze Šternberku do soutěže jako jediná ve třídě bez obou původně přihlášených soupeřů (Srb se Středou i Sojka s Venušem se na poslední chvíli omluvili) a s náskokem sedmi bodů už měla titul zajištěn i v případě, že by nedojela do cíle.

Jinderle však mockrát dokázal, jaký je bojovník. Ani v nejmenším si nepřipouštěl, že by měl taktizovat nebo volit volnější tempo a kromě zrušené RZ 3 a části RZ 6 odjel všechny zbývající erzety v plném nasazení. Na nejdelší a technicky nejnáročnější RZ 6 Dalov totiž upadl u peugeotu kabel od vstřiku na jednom z válců a posádka dojela se ztrátou čtyřiceti vteřin do cíle jen na tři válce a zapnutá varovná světla. Než se podařilo v následujícím servisu závadu identifikovat a opravit, byl překročen povolený časový limit pro servis a za pozdní příjezd do časové kontroly posádka obdržela penalizaci deset vteřin. Poslední sekci tří vložek už Jinderle odjel bez problémů a plným počtem bodů za první místo ve třídě si zajistil i zisk mistrovského titulu ve třídě.

Stříbro historiků

Dravou a atraktivní jízdou se v Poháru České republiky prezentoval černošický Jan Mašek se Škodou 120 S Rallye (VSV rallye team). Zatímco v Prachaticích jel Mašek s Pavlem Stráským, ve Šternberku se objevil s navigátorem Tomášem Effou.

Kromě obsazení sedačky navigátora vypadal ale scénář obou soutěží velmi podobně. Mašek se od začátku postupně vzdaloval všem svým soupeřům, s jistotou vyhrál třídu HA2 před plejádou škodovek Křišťana, Zlámala, Nedbala a Líznera a letos podruhé obsadil výborné druhé místo mezi všemi historickými vozy.