Na posádky čekala náročná trať čítající 14 rychlostních zkoušek, 190 měřených kilometrů, třicetistupňové vedro, šotolina a množství prachu. S náročnými podmínkami se nevyrovnala polovina startovního pole a do cíle dojelo jen 25 aut.
Boj o vítězství
Průběh jedenácti vložek připomínalo „one man show“ účastníka seriálu IRC Jana Kopeckého na Peugeotu 207 S2000. Kopecký si po druhém místě v Portugalsku odskočil domů otestovat auto před asfaltovou belgickou Ypres rallye a naší domácí špičce ve vinicích zle zatápěl. Připsal si deset nejrychlejších časů a před RZ 12 byl v čele s náskokem 50,4 vteřiny před Pechem a 58,6 vteřin před Krestou. Do dalšího testu však neodstartoval kvůli úniku oleje z motoru a Pechovi s Krestou dal ve zbývajících třech vložkách prostor pro souboj o vítězství. Pechovi se podařilo ustát tlak Kresty a v cíli byl rychlejší o 3,2 vteřiny. Překvapením soutěže bylo třetí místo Jana Jelínka, který však přijel na rampu už s tříapůlminutovou ztrátou. Průběžně třetí muž MMČR Valoušek odstoupil pro poruchu diferenciálu.
V nepočetném startovním poli region zastupovali s Hondou Civic Patrik Hlach s Jiřím Venušem a s Volkswagenem Polo Pavel Korčák s Pavlem Kacerovským.
Šestnáctistovky
Hlach, který už seznamovací jízdy absolvoval s rozvíjející se virózou, odstartoval se značným sebezapřením a zvýšenou teplotou. V pětičlenném poli šestnáctistovek se i přesto statečně držel, v úvodní sekci zajel dva třetí a jeden druhý čas a po třech nočních vložkách byl průběžně třetí se ztrátou 14,7 vteřin na prvního a pouhých 2,6 vteřiny za druhým v pořadí. Druhé průjezdy nočními vložkami ale začaly být už nad Hlachovy síly. Rostoucí horečka znamenala pokles koncentrace, zhoršené vidění, pomalejší časy a riziko havárie. Navzdory zdravotnímu handicapu Hlach dovezl vůz do cíle etapy na čtvrtém místě ve třídě. V noci se ale jeho stav zhoršil, a tak ráno posádka odevzdala jízdní výkaz a ze soutěže odstoupila. Třídu N2 vyhrál počtvrté Dunovský, druhý dojel Bartončík, Jakubec a Havlásek havarovali. Hlach zůstává i přes odstoupení průběžně druhý ve třídě za Dunovským.
Čtrnáctistovky
Po odchodu bývalého spolujezdce Milana Jirky a jeho přesednutí za volant silnějšího auta si Korčák posadil do VW Polo vedle sebe Pavla Kacerovského. Naše posádka do Hustopečí dorazila jako jediná ze tří, které do letošního velkého mistráku zasahují. Neutěšená situace v nejslabší objemové třídě MMČR se ještě zhoršila, když se nepřihlásil Srb a Koupal se musel z rodinných důvodů na poslední chvíli omluvit. Korčák tak jel vlastně sám proti sobě a jeho polo nemělo proti silnějším autům žádnou šanci. Jízda bez soupeřů na srovnatelných vozech tak sice postrádala napětí, ale jezdec naopak nemusel riskovat, šetřil auto a s novým mitfárou „pilovali“ při ostré jízdě spolupráci v autě. V cíli skončili naši na předposledním 24. místě celkového pořadí a sedmnáctí ve skupině N, když se před nimi umístily dva vozy tř. N2, tři auta tř. N3 a 12 speciálů tř. N4. Zisk plného počtu bodů znamená pro Korčáka posun na vedoucí příčku průběžného pořadí.
Další díl v Třebíči
MMČR v rallye pokračuje 20. a 21. června Horáckou rally v Třebíči. Hlach s Venušem i Korčák s Kacerovským by na Horácku neměli chybět.
Jaroslav Kacerovský