Dva týdny po Cebia Rallye Pelhřimov pokračoval v Prachaticích seriál Mistrovství ČR ve sprintrallye VI. ročníkem Rally JVP system Prachatice.

Vstříc devíti rychlostním zkouškám a více než 70 měřeným kilometrům soutěže, započítávané také do K4 Poháru ČR v rallye, se po celonočním dešti vydalo 101 posádek. Na průběhu závodu a tentokrát i na slabé divácké kulise se podepsalo především špatné počasí a vytrvalý déšť. Voda na trati, hluboké kaluže a vytahané bláto daly většině posádek pořádně zabrat a stály u zrodu řady krizových situací, vyjetí z trati a havárií.

Okresní želízka

Českokrumlovské týmy, pro něž je závodění pod Libínem tradičně téměř domácí soutěží, letos nasadily v Prachaticích rekordní počet osmi posádek. Tři z nich ale na mokré trati brzy po ránu nestačily ani pořádně zahřát pneumatiky a závod pro ně skončil. Mezi 27 nešťastníků, jež neviděli cíl, se jako první z našich zařadili Martin Kraucher s Romanem Volkem, kteří odstoupili už na RZ1 s prasklým ventilovým vahadlem Škody 130 RS. Krátce nato je následovali za startem druhé erzety Jiří Sojka se Zbyňkem Pilsem, jimž stejně jako v Pelhřimově opět praskla při průjezdu retardérem poloosa Suzuki Ignis Sport. Po projetí cílem RZ 2 odevzdali jízdní výkaz i Jiří Jevický s Romanem Votavou, kteří „dvojku“ dokončili bez těsnění pod hlavou Škody 130 RS.
Do RZ 3, jež uzavírala první třetinu soutěže, tak odstartovala jen pětice našich posádek. Těm se navzdory zhoršujícím se podmínkám a nespočetným výletům do lesů, polí, luk a strání, podařilo absolvovat všechny zbývající vložky a soutěž dokončit.

Nejvýše na pódiu se z našich želízek umístili Jan Mašek s Pavlem Stráským, kterým se podařilo zopakovat loňský úspěch a po téměř bezchybném výkonu dovézt Škodu 120 S Rallye do cíle na prvním místě ve třídě HA2. Nejcennější kov tentokrát získali i v kategorii historických vozů bodujících do PČR, když s náskokem 6,9 vteřiny získali skalp druhého Brože se silným Opelem Kadett Coupé.

Až do cíle RZ 6 si s jistotou drželi první příčku s více než minutovým náskokem Josef Koupal se Zdeňkem Jobem na Škodě Fabii, ale ti nakonec v nejslabší objemové třídě N1 skončili až druzí. O jisté vítězství přišli asi dvě stě metrů za startem RZ 7, když se jim za jízdy otevřela kapota a zcela zakryla výhled. Po několika desítkách metrů jízdy naslepo skončili mimo trať naštěstí nezraněni a s nepoškozeným autem. Tato epizoda je však stála více než půldruhé minuty, kterou na zbývajících 17 ostrých kilometrech do cíle soutěže nebylo možné dohnat.

Hořkou příchuť měla prachatická soutěž i pro Milana Jirku a Jaroslava Kaločaie na Renaultu Clio Sport třídy N3, kteří v zápalu boje dopadli navlas stejně jako v Pelhřimově a z druhého místa se propadli do spodních pater výsledkové listiny. Při druhém průjezdu RZ Chroboly – Nebahovy Jirka po jednom z horizontů vyjel z trati, kde trefil pravou stranou dva kameny. Výsledkem byl dvojitý defekt, ohnuté rameno a půlminutová ztráta v cíli erzety. Následovalo zdržení při výměně pneumatik, pozdní příjezd na start další vložky a desetivteřinová penalizace. Poškozené vibrující pravé přední kolo nedovolilo na zbývajících vložkách jet v plném nasazení, a tak Jirka postupně ztrácel, až se propadl na konečné čtvrté místo.

Loňští vítězové čtrnáctistovek Jan Jinderle a Pavel Kacerovský letos startovali s Hondou Civic ve třídě N2, ale ani oni na pódium nedosáhli a po stříbru z Pelhřimova se Jinderle musel tentokrát spokojit až s pátým místem. Jezdec, který se netají tím, že mu voda nesedí, neměl v Prachaticích k dispozici ani vhodné obutí, a tak tři výlety mimo trať už na úvodní vložce a nejpomalejší čas ve třídě se ztrátou přes 35 vteřin na prvního nevěstily nic dobrého. Další jízda pak byla hlavně o dohánění ztráty, ale na RZ 6 přišlo probrždění a další půlminutová ztráta, když auto nechtělo v mokré trávě couvat. Zbytek závodu už posádka vypustila a dokončila bez zbytečného riskování.

Jediní naši zástupci ve skupině A Pavel Kundrát a František Poláček si po domácí Rallye Český Krumlov, kde dojeli sedmí, opět z Kladna vypůjčili Peugeot 206 S1600, ale v konkurenci kitových vozů třídy A6 se na pódium neprosadili, na soupeře nestačili a skončili čtvrtí. Ze všech našich posádek přihlášených do MČR ale i přes to dopadli nejlépe na 33. místě absolutně, ale pouhých 13,4 vteřiny za nimi dojel 34. Jinderle, 43. skončil Koupal a 44. Jirka.

Jaroslav Kacerovský