Mezinárodní mistrovství ČR v rallye se po dvoutýdenní přestávce stěhuje z Valašska na Šumavu. Centrem třetího závodu seriálu MMČR jsou západočeské Klatovy, odkud zítra ve 14.45 vyjede první vůz na trať již 43. ročníku Mogul Šumava Rallye.

S novou tváří

Po několika předešlých ročnících provázených řadou problémů však naše nejstarší automobilová soutěž letos z mnoha důvodů výrazně mění svoji podobu a dřívější charakter. Původně neopakovatelná zimní rally se přesouvá na jaro, opouští většinu klasických tratí a míří za sponzory a očekávanou diváckou kulisou až do centra Plzně. Krása a podstata šumavské soutěže sice byla obětována postupující komercionalizaci, ale na druhé straně se podařilo spojit pořádání „Šumavy“ se XVII. ročníkem Historic Vltava Rallye, atraktivní soutěží ryze historických aut s bohatou zahraniční účastí, jež bezesporu přitáhne k tratím velké množství fanoušků.

Trať 43. Mogul Šumava Rallye měří 721 kilometrů, z čehož připadá 213,63 kilometrů na 16 rychlostních zkoušek. Páteční etapu s devíti erzetami zahájí tradičně Čínovský okruh, pak se vozy přesunou na Strakonicko a Vimpersko, kde absolvují dva průjezdy rychlostními zkouškami 2/6 Jinín – Přechovice, 3/7 Drážov – Zálesí, 4/8 Nuzín – Čkyně a 5/9 Libotyně – Smrčná.

Sobotní druhá etapa zahrnuje sedm měřených testů na Domažlicku, Klatovsku a Plzeňsku (RZ 10/15 Věckovice – Kdyně, RZ 11/16 Hodousice – Strážov, RZ 12 Kámen – Roupov, RZ 13 superspeciálka Plzeň Štruncovy sady a RZ 14 Roupov – Křenice).

Vítěz soutěže přejede cílovou rampu v Klatovech v sobotu v 17.30 vpodvečer.

I s historiky

Trať XVII. Historic Vltava Rallye je totožná s tratí Šumavy s tím rozdílem, že historici startují hodinu před jezdeckým polem Šumavy a v pátek i v sobotu neabsolvují poslední dvě rychlostní zkoušky příslušné etapy.

Pořadatelé Mogul Šumava Rallye obdrželi přihlášky od 71 posádek z ČR, Slovenska, Německa a Itálie, do Historic Vltava Rallye je přihlášeno 43 vozů z devíti evropských zemí. Zatímco ve startovním poli Šumavy převládají podobně jako na Valašsku vozy nejsilnější třídy N/2000 (36), mezi tzv. „malými enky“, v nichž startují posádky a vozy z Českokrumlovska, je pouhých devět aut.

Okresní želízka

V konkurenci tří vozů nejnižší objemové třídy N/1400 budeme mít dvě želízka – číslo 70 má dvojice Josef Koupal a Zdeněk Job (Škoda Fabia, tým Kundrát Motorsport) a s číslem 71 pojedou Pavel Korčák a Milan Jirka (VW Polo, tým Pavel Korčák).

Ve skupině šesti aut třídy N/1600 nás budou zastupovat tři dvojice – manželé Jiří a Eva Trojanovi (VW Polo, ČK motorsport, č. 52), Patrik Hlach a Jiří Venuš (Honda Civic VTi, AMK Rallye Č. Krumlov, č. 53) a Jan Jinderle a Pavel Kacerovský (Honda Civic VTi, ČK motorsport, č. 66).

Jaroslav Kacerovský