Seriál Media〜sport Mezinárodního mistrovství ČR v rallye 2008 pokračoval v Mladé Boleslavi XXXV. ročníkem Rally Bohemia, podnikem zařazeným do FIA Evropského poháru v rallye střed s koeficientem 10.

Trať letošní „Bohemky“ měřila přes 660 kilometrů a na 74 posádek, které přejely startovní rampu, čekalo 14 rychlostních zkoušek a 222 měřených kilometrů. O náročnosti soutěže svědčí fakt, že v cíli bylo klasifikováno pouze 31 aut.

Bitva gigantů pro Romana Krestu

Vrcholnou podívanou předváděli od úvodních kilometrů jízdou a těsnými souboji zejména Roman Kresta a Václav Pech na identických lancerech deváté evoluce. V cíli první etapy s 63 „ostrými“ kilometry vedl Kresta před Pechem o 3,2 vteřiny, po ujetí dvanácti vložek a další stovky měřených kilometrů Pechova ztráta narostla na pouhých 4,1 vteřiny.

Očekávané závěrečné drama se však nekonalo, když Pechovi na předposlední 13. vložce praskla hnací hřídel a musel skončit. Již šesté vítězství si tak z Mladé Boleslavi odvezl Roman Kresta, druhý dojel Pavel Valoušek s mitsubishi a životní úspěch zaznamenal ziskem třetího místa Jaromír Tarabus na Fiatu Grande Punto S2000.

Trojlístek želízek z našeho regionu

Mezi účastníky naší druhé nejtěžší domácí soutěže nechyběli ani letos českokrumlovští soutěžáci.

V enkových šestnáctistovkách, kterých do Mladé Boleslavi přijelo šest, se poprvé od Rallye Český Krumlov opět představili zkušení Jiří a Eva Trojanovi (VW Polo 1.6 GTi). Po zisku druhé příčky v Třebíči si premiéru na Bohemii odbyli i Jan Jakubec s Pavlem Kacerovským (Honda Civic 1.6 VTi). V mezinárodně obsazeném poli devíti závodních vozů třídy N/2000 odstartovali s Peugeotem 206 RC Dominique Laurent s Jiřím Venušem.

Třída N/2000 značně prořídla už v pátek, když záhy odpadli Čermák a Nor Eriksen na Renaultech Clio Sport a Rada na Alfě Romeo. Laurent s Venušem si až do cíle I. etapy drželi pátou příčku průběžného pořadí a v sobotu vyjížděli na trať pokusit se co nejvíc eliminovat ztrátu čtyř a půl minuty na vedoucího Křížka. Naděje na lepší umístění se ale Laurentovi rozplynuly už v polovině první sobotní erzety, když začala u jeho peugeotu prokluzovat spojka. Jezdec musel zvolnit, nabral minutovou ztrátu a byl vůbec rád, že se dostal až do cíle rychlostní zkoušky. Za časovou kontrolou vůz odstavil a ze soutěže odstoupil.

Trojanovi dominovali s Volkswagenem Polo skupině vozů třídy N/1600 po celou úvodní etapu, když na šesti pátečních testech zajeli čtyři nejrychlejší časy a v cíli první části soutěže už měli náskok 1:16 minuty před Jakubcem a Kacerovským. Třetí příčka patřila Pertlíčkovi st. na hondě a až čtvrtý byl dosavadní lídr třídy Dunovský s dalším civicem poté, co ztratil minutu na RZ 5 po defektu pneumatiky. Poslední páté místo zbývalo na mladého Křemena a jeho Suzuki Swift Sport pronásledované problémy s diferenciálem. Březík s další hondou odjel pouze jednu erzetu a už na RZ 2 havaroval.

Když pak na první sobotní vložce Sychrov poslal svou hondu mimo trať Pertlíček, ve hře o pódium zbyli již jen Trojan, Jakubec, Dunovský a Křemen. Trojan s výkonově nejslabším autem třídy jel jak z partesu a všem soupeřům postupně ujížděl, Dunovský nasadil ke stíhací jízdě za Jakubcem a Křemen se postupně propadal. Když Trojanovi po osmé vložce svůj náskok navýšili už až na dvě a čtvrt minuty, praskla jim na RZ 9 poloosa a museli odstoupit.
Dunovský a Jakubec se stačili přetahovat rovnocenně první tři sobotní vložky. Zatímco po RZ 8 vedl Jakubec o 0,9 vteřiny a vyhrál i následující erzetu, od RZ 10 začal mít navrch zkušený Dunovský a Jakubcovi se postupně vzdaloval. Rozhodující náskok si pak Dunovský definitivně vytvořil v závěrečné sekci dvou po sobě jdoucích vložek Sychrov a Navarov v celkové délce 58,50 km bez servisu a svůj pátý letošní start v MMČR proměnil ve vítězství. Jakubec a Kacerovský dojeli druzí se ztrátou 1:50 minuty, Křemen skončil třetí o více než sedm a půl minuty za vítězem.

Vrcholem Barumka, před tím tři sprinty

Osmým závodem Mediasport MMČR v rallye a vrcholným podnikem sezony bude 22. až 24. srpna Barum rally Zlín, součást Mistrovství Evropy jezdců a seriálu IRC.

Prázdninovou mezeru v domácí rallyové scéně zaplní tři rallyesprinty (19. července Kopná, 2. srpna Pelhřimov a 16. srpna Prachatice).

Jaroslav Kacerovský