Dnes v 16.30 hodin sjede ze startovní rampy v Jelení zahradě první vůz a vydá se na trať 14 rychlostních zkoušek a 188,54 měřených kilometrů 36. Rallye Český Krumlov. Na startu závodu zařazeného do Mezinárodního mistrovství ČR v rallye a Mistrovství ČR v rallye historických automobilů by se mělo objevit 76 soudobých a 19 historických vozů.

Seznam přihlášených především nabízí výčet 19 prioritních jezdců včetně tří držitelů mezinárodní priority FIA B, přičemž s výjimkou jediné posádky všichni startují s auty nejsilnější třídy N/2000.

Žhaví favorité

S číslem 1 jede vítěz českokrumlovské soutěže z let 2000, 2004 a 2007 Roman Kresta se spolujezdcem Petrem Grossem (Mitsubishi Lancer EVO IX). Přestože bývalý tovární jezdec Fordu z mistrovství světa letos vynechal úvodní podnik v Rakousku, suverénně dominoval na Valašce i na Šumavě a je v čele absolutní klasifikace MM České republiky.

S dvojkou vyrazí do letošního čtvrtého závodu úřadující mistr republiky Václav Pech s Petrem Uhlem na dalším mitsubishi deváté evoluce. Pech získal plný počet bodů za vítězství při Jänner rallye, ale na Valašsku Krestovi již nestačil a situaci si velmi zkomplikoval na Šumavě, když odstoupil s ulomeným kolem v závěru první etapy. Několikanásobný mistr republiky a vítěz Rallye Český Krumlov z roku 2002 a 2003 je tak letos průběžně až třetí.

Číslo 3 dostal přiděleno další držitel priority FIA B Karel Trojan se spolujezdcem Petrem Řihákem, jedoucí rovněž s lancerem. Trojan letos zazářil druhým místem na Šumavě, ale v součtu bodů je průběžně čtvrtý.

Trojici vozů na pomyslném pódiu v průběžném hodnocení doplňuje další posádka lanceru – Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou, svými výkony bezpochyby největší překvapení dosavadního průběhu letošní sezony, kteří se druhým místem v Rakousku a třetím na Valašce i na Šumavě zařadili na druhou příčku za vedoucího Krestu.

Piloti ze špičky

Z nejlepší desítky absolutního pořadí MMČR 2008 (a současně i skupiny N) se v Krumlově objeví ještě 5. Orsák (Mitsubishi), 6. Peták (Peugeot 207 S2000), 7. Štajf (Subaru), 9. Gavlák (Mitsubishi) a „top ten“ uzavírá vítěz krumlovské rallye 2001 Triner (Subaru).

Na trati by neměli chybět ani nejrychlejší piloti skupiny A Šlehofer (Fiat Punto S1600), Zedník (Ford Fiesta S1600), Tlusťák (Citroën C2 S1600), vedoucí jezdci jednotlivých objemových tříd MMČR a po jednom odjetém podniku MČRHA i nejrychlejší historici Tichý s Hájkem (oba Opel Kadett) a Hejhal (Škoda 110).

Jaroslav Kacerovský