V okolí Klatov, Kašperských Hor a Sušice se jel třetí závod mistrovství republiky v rallye historických automobilů – XVI. Historic Vltava Rallye. Po odstoupení v prvním závodě sezony ve Valašském Meziříčí a po neúčasti v Hustopečích vyrazili se Škodou 130 LR na trať dvanácti rychlostních zkoušek šumavské soutěže pro své první body Pavel Stráský a Pavel Kacerovský z VSV rallye teamu.
V konkurenci 33 vozů ze čtyř evropských zemí naši posádku provázely už od úvodních kilometrů soutěže problémy s karburátory. Auto nedosahovalo potřebného výkonu a rychlosti při odjezdech z ostrých zatáček, do nichž se brzdilo a řadilo z vysokých otáček. Nový motor ale jinak fungoval na jedničku a po dvou vložkách se posádka pohybovala na pomezí první a druhé desítky absolutního pořadí. Na polookruhové RZ 3 při uhýbání se vapexem posypané olejové skvrně, jež na trati zbyla po jednom z aut, se však Stráský dostal levým zadním kolem do díry na krajnici, při čemž došlo ke zničení disku, pneumatiky a následném uvíznutí vozu jeho spodní částí v silničním příkopu. Při vyprošťování auta a při výměně kola v těsné blízkosti okolo jezdících vozů ztratila posádka přes pět minut a propadla se na 19. místo v hodnocení MČR a ve třídě D1 na druhou příčku za Klokočníka (VAZ 2105).
V sobotu začali Stráský s Kacerovským více než tříapůlminutový odstup od vedoucího Klokočníka postupně stahovat. Navzdory zlobícím karburátorům zajížděli pravidelně 13. až 14. časy absolutního pořadí a po RZ 9 se propracovali až na deváté místo v MČR a celkovou 12. pozici. Klokočníkův náskok stáhli o dvě minuty, ale před třemi závěrečnými testy byli smířeni s tím, že zbývající ztrátu půldruhé minuty se jim už asi nepodaří zlikvidovat. Asi dva kilometry po startu RZ 10 ale v autě zaklepalo a byl konec. Posádce Stráský – Kacerovský tentokrát vystavila stop převodovka. Naštěstí se nepotvrdilo původní podezření na opětovnou závadu motoru.