Na pódiu 38. Rallye Český Krumlov, třetího podniku Mediasport MMČR v rallye 2010, nedošlo oproti loňsku k výrazné změně. Zvítězili opět Roman Kresta a Petr Gross s Peugeotem 207 S2000, když Kresta vyhrál v Krumlově počtvrté v řadě a pošesté v kariéře.

Pro stříbro si přijeli znovu Václav Pech a Petr Uhel s Mitsubishi Lancer EVO 9 a ke změně došlo jen na třetí příčce. Loni třetí nejrychlejší posádka, Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát na Fordu Fiesta S2000, přišla kvůli technickým problémům o poháry až na poslední vložce, a tak si pro bronz dojeli vítězové Valašky i Šumavy a loni čtvrtí Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza na Škodě Fabia S2000.

Dvanáct zástupců

Letošní Rallye Český Krumlov měla 12 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 173 kilometrů. Ze 73 aut startujících v MMČR jich soutěž dokončilo 47, ze 16 historiků na startu přijelo do cíle deset vozů.

Soutěž provázelo v pátek deštivé počasí, které v kombinaci s množstvím vytahaných nečistot a bahna na technicky náročných tratích připravily nejedné posádce horkou chvilku. V domácím prostředí se představila početná dvanáctičlenná ekipa soutěžáků ve vozech startujících v barvách místních týmů.

Čtyři auta jela ve skupině A, šest ve skupině N a dvě v kategorii historiků. Tři posádky havarovaly, zbylých devět dvojic soutěž dokončilo.

Kvarteto v áčkách

Mezi „áčkovými“ vozy jsme měli želízka ve všech třech třídách – ve třídě A7 Jiřího Trojana s Evou Trojanovou (Renault Clio R3 Maxi), v A6 Pavla Kundráta se Zbyňkem Pilsem (Škoda Felicia Kit Car) a v A5 Vlastimila Hodaně s Františkem Poláčkem (Škoda Felicia Kit Car) a Josefa Koupala se Zdeňkem Jobem (Škoda Fabia).

Manželé Trojanovi přivezli do Krumlova své clio poprvé loni a při premiéře skončili druzí. Letos však auto provází problémy s alternátorem a nedostatečným výkonem při výjezdu kopců, když technice soupeřů stačí konkurovat v podstatě jen ve sjezdech. Přesto Trojanovi dojeli letos do cíle opět na druhém místě se ztrátou šest a půl minuty na vítěze.

Po páteční etapě byli však až čtvrtí a na vedoucího jezdce ztráceli osm minut. Nejprve obdrželi desetivteřinovou penalizaci za předčasný start do RZ 2, ale pak devět minut ztratili na noční RZ 5 Kohout – Ján, když hned po startu dostali defekt a museli na něm jet několik kilometrů, než našli místo vhodné k výměně pneumatiky.

Domácí návrat

Kundrát neseděl v závodním autě dva roky, když naposledy jel s Peugeotem 206 S1600 právě doma a skončil sedmý. Letos startovalo ve třídě A6 patnáct posádek a v převaze vozů Super 1600 a Citroënů C2 R2 Max se hornoplánský jezdec při svém ojedinělém startu rozhodně neztratil. Předváděnou jízdou bavil sebe i diváky a z desátého místa po první etapě se během soboty propracoval až na sedmou příčku. V celkovém hodnocení skončil, byť viditelně unavený, nejvýše z našich posádek na 26. místě.

Ve stínu Šaška a Bernatíka, dvou rychlíků třídy A5 jedoucími s fabiemi, se na třetí a čtvrtém místě odehrávalo derby mezi domácími Hodaněm a Koupalem. Hodaň vyzbrojil před závodem letitou kitovou felicii novým motorem a zrepasovanou převodovkou, Koupal poprvé předvedl fabii nově přestavěnou do skupiny A.

Necelých pět vteřin rozdílu mezi oběma jezdci po páteční etapě dávalo tušit, že si oba v sobotu nedarují nic zadarmo. V první sekci sobotních vložek se přetahovali o vteřiny a až do RZ 9 byl vzájemný poměr jejich soubojů vyrovnaný. V RZ 10 Malonty vjel ale Hodaň do hluboké kaluže, načež motor začal vynechávat a dusit se. To trvalo několik kilometrů a zřejmě i rozhodlo o konečném výsledku. Hodaň prohrál tuto vložku s Koupalem o 16 vteřin a propadl se za něj na čtvrté místo. Na poslední erzetě vyřadily technické problémy Bernatíka, a tak se oba naši posunuli v pořadí - Koupal na druhé a Hodaň na třetí místo ve třídě.

Informace o účasti našich posádek jedoucích ve skupině N a v kategorii historiků na 38. Rallye Český Krumlov si přečtete už v pátek.

Jaroslav Kacerovský