Formát šampionátu se proti předcházejícím rokům prakticky nemění. Závodit se bude ve třídách MX1, MX2, veteráni a ženy. Pojede se šest závodů jednotlivců a na závěr sezony se po dvou letech vrací oblíbený šampionát družstev. „Takhle je to už pár let a funguje to. Když něco funguje, tak je zbytečné do toho sahat,“ usměje se promotér seriálu Richard Gironi.

O možném zařazení mládežnické třídy do 85 ccm se prý uvažuje neustále. „Je to varianta, která je na stole prakticky každý rok. Ale problém je v tom, že pokud osmdesátky přidáme k seniorskému mistráku, tak tím prakticky rozbijeme juniorský šampionát,“ vysvětluje Gironi.

Obnovenou novinkou letošní sezony je mistrovský závod družstev. „Původně se měla družstva jezdit jednou za dva roky. Nakonec je jedeme po dvouleté pauze a myslím, že je to akorát. Kompletní tříčlenný tým dá u nás dohromady jenom Buksa/Ados, ostatní družstva byla vždycky poslepovaná. Ale startovní rošt vždycky doplní týmy krajských středisek. Měl by to být dobrý závod,“ míní.

Novým generálním partnerem šampionátu je Kůta servis, který nahradil Aleše Buksu. „Pan Buksa si ponechal jenom svůj závodní tým. Jsme rádi, že se nám podařilo nového partnera sehnat. Nahradit pana Buksu ale bude složité. To je jasné,“ je si Gironi vědom.

Startovní listiny jednotlivých tříd by měly být zhruba stejně početné, jako tomu bylo loni. „Od letoška funguje nový licenční software, což přináší jisté porodní bolesti. Ale jezdců bude dost,“ ujišťuje.

V hlavní třídě MX1 bude obhajovat titul Jihočech Martin Michek, do stejné kubatury se ze třídy MX2 posunul jeho týmový kolega z Buksa/Ados teamu Maďar Bence Szvoboda. Vysoko budou určitě pomýšlet také další Jihočeši Václav Kovář a Martin Finěk.

Ve slabší třídě MX2 zaujal přestup Martina Krče právě do nejsilnějšího týmu Buksa/Ados, jehož barvy bude mezi ženami opět hájit hvězdná Němka Steffi Laierová.

Mezi veterány zaujal návrat Petra Masaříka za řidítka motokrosového stroje.

Letošní kalendář našeho mistrovství po letech nepřináší žádnou termínovou kolizi se závodem německého šampionátu. „To je samozřejmě dobře, ale nejsem si jist, že je dobře jet dva závody týden po sobě,“ přemítá. „Sestavit celkově kalendář závodů není nic jednoduchého,“ připustí.

Hned na úvod sezony čeká jezdce závod na těžké trati v Blanské kotlině. Ta právě pro svou náročnost není mezi piloty zrovna oblíbená. Proč Kaplice zrovna na úvod sezony? „Na to je jednoduchá odpověď. Vzhledem k tomu, že potřebujeme letos takhle brzy začít, tak připadaly v úvahu jen dvě tratě s pískovým podkladem, které se dají připravit i v případě mrazivého počasí. V Lokti nad Ohří a právě v Kaplici. A vzhledem k tomu, že v Lokti se na Velikonoce jet nemohlo, padla jasná volba na Kaplici. Trať je tam těžká, to však vůbec nevadí. Naopak. Alespoň se oddělí zrno od plev,“ zdůrazní Gironi.

Současné chladné počasí by konání kaplického závodu nemělo ohrozit. „Počasí se má zlepšovat. Vůbec neuvažujeme o tom, že by se závod neodjel,“ má Richard Gironi zcela jasno.