Vrcholem letošní rallyové sezony byla stejně jako v minulých letech Barum Czech Rally Zlín, která se uskutečnila v závěru minulého týdne tradičně za účasti mnoha špičkových pilotů.

Jedenačtyřicátého ročníku slavné soutěže zařazené kromě českého šampionátu ještě do seriálu IRC a mistrovství Evropy se zúčastnily také dvě posádky z českokrumlovského regionu.

Z avizovaného startu francouzsko-českokrumlovské dvojice Dominique Laurent a Jiří Venuš s Peugeotem 206 RC nakonec kvůli zdravotním problémům jezdce sešlo, a tak ze startovní rampy sjely pouze posádky týmu AMK Rallye Český Krumlov Jiří Sojka – Petr Vojta (Suzuki Ignis Sport, třída 9) a Vlastimil Hodaň – František Poláček (Škoda Felicia Kit Car, třída 7).

Sojkova smůla

Jezdec žlutého ignisu Jiří Sojka si atmosféru letošního největšího domácího závodu příliš neužil, když musel s utrženým tlumičem pravého předního kola odstoupit již po druhé rychlostní zkoušce Biskupice.

„Asi pět kilometrů po startu jsme si příliš zkrátili jednu zatáčku, aniž bychom tušili, že je v trávě zarostlý betonový můstek. Některá auta před námi tam udělala jen defekt, nám se však vytrhnul tlumič přímo z karosérie,“ vysvětlil Jiří Sojka důvod svého odstoupení z letošní Barum Czech Rally.

Druhý den sice chtěli po opravě společně s volarským navigátorem Petrem Vojtou pokračovat v rámci systému Super rally, avšak hned na úvodním nedělním testu jim vystavily stopku následky zmíněné kolize. „Jelikož nám už o nic nešlo, nechtěl jsem dávat úplně novou poloosu. Na první pohled sice ta původní vypadala nepoškozená, bohužel ale praskla a museli jsme definitivně skončit,“ doplnil zklamaný Sojka.

Zlato Hodaně

S mnohem lepší náladou se ze Zlína vraceli Vlastimil Hodaň s Františkem Poláčkem. Ty sice trápily v průběhu celého závodu problémy s dobíjením jejich soutěžního speciálu, přesto mohli západočeský pilot i jeho větřínský spolujezdec slavit vítězství ve třídě 7.

Dvojice v barvách AMK Rallye Český Krumlov vyhrála všech patnáct rychlostních zkoušek a s úctyhodným náskokem více než dvanácti minut porazila Martina Lošťáka s další felicií.

„Už od páteční superspeciálky nám auto nedobíjelo, a tak jsme se před sobotní etapou rozhodli vyměnit alternátor. Problém byl však někde jinde, proto nám nezbylo nic jiného, než etapu s neustále blikající kontrolkou dokončit. Auto naštěstí fungovalo dobře, takže jsme si dokázali vypracovat na Lošťáka poměrně slušný náskok. Při výjezdu z nočního servisu se ale auto zastavilo úplně. Museli jsme si proto půjčit náhradní baterku a přes noc se připravit na další opravu,“ popisoval navigátor František Poláček a jedním dechem pokračoval: „Našim mechanikům se naštěstí podařilo sehnat jak nový alternátor, tak i odpojovač a baterii. Kluci šli spát sice až ve čtyři ráno, ale v prvním nedělním servisu stihli všechny díly vyměnit do limitu. Jak se později ukázalo, oba alternátory zničil odpojovač baterie.“

Aby si však Hodaň s Poláčkem vypili kalich hořkosti až do dna, po pěti kilometrech prvního měřeného úseku druhé etapy přestal jejich speciál jet pravidelně a motor vynechával. „Vůbec nevíme, co bylo příčinou. To musíme zjistit až po závodech doma na dílně,“ řekl Poláček. Díky velkému náskoku se však Hodaňovi podařilo vedení udržet, čímž se vyhoupl do čela průběžné tabulky šampionátu. „Pokud ale za měsíc v Příbrami odstartuje Emil Triner a porazí nás, bude mistrem,“ dodal František Poláček, který byl doslova unešen z atmosféry, jaká na letošní Barum Czech Rally panovala.

Další automobilovou soutěží na českém území bude už příští týden Horácká rally v Třebíči, která je součástí seriálu sprintrallye. Mezinárodní šampionát uzavře o posledním zářijovém víkendu tradiční Rally Příbram.