Jedenadvacátá Horácká rally Třebíč otevřela devítidílný seriál Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010.
Do prvního sprintu sezony s osmi rychlostními zkouškami a 68 měřenými kilometry odstartovalo celkem 91 vozů včetně čtyř posádek z Českokrumlovska. Tři z nich soutěž dokončily, jednu vyřadila technická závada.
Oheň a bronz
Jako jediným z našich se vstup do nové sezony nepovedl Milanu Jirkovi a Pavlu Kacerovskému na Renaultu Clio Sport. Začátek soutěže jim sice vyšel dobře, když po RZ 2 byli mezi pěti auty třídy N3 průběžně druzí, ale na přejezdu ke startu třetí vložky jim vytekl olej ze servořízení. Posádka musela likvidovat drobný požár v motorové části auta a závod pro ni skončil.
Nečekaným úspěchem naopak završili své účinkování na Horácku Jaroslav Beran a Zbyněk Pils, když premiérový start v mistrovské soutěži jezdec korunoval třetím místem ve třídě N2.
Pražsko – kaplická posádka Suzuki Ignis Sport zajížděla v konkurenci sedmi vozů čtvrté až páté časy a po páté vložce byla průběžně pátá ve třídě. Po odstoupení čtvrtého Holíka v RZ 6 a třetího Mikulky po RZ 6 se však naše dvojice ocitla rázem na bronzové příčce, kterou si už nenechala vzít.
Splněný cíl
Dvě posádky AMK Rallye Český Krumlov se v Třebíči objevily mezi pětadvaceti auty nejsilnější třídy N4. Zatímco Jiří Šmíd a Jiří Venuš startovali s Mitsubishi Lancer EVO 9 pronajatým od zlínského Vladimíra Barvíka, tak Patrik Hlach s Jaroslavem Kaločaiem usedli do repasovaného Mitsubishi Lancer EVO 6 vypůjčeného od Jiřího Šmída.
Nově sestavené posádky pro letošní Mistrovství České republiky se jízdou bez zbytečného rizika a s vědomím, že pronajatou techniku musí dovézt do cíle bez poškození, rozhodně v Třebíči neztratily.
Šmíd s Venušem dovezli „evo devítku“ na pěkném dvanáctém místě ve třídě, třiadvacátí byli v MČR a čtyřiadvacátí v absolutním pořadí. Hlach s Kaločaiem skončili s „evo šestkou“, nejstarším a nejslabším autem třídy N4, šestnáctí ve třídě, pětatřicátí v MČR a čtyřicátí absolutně.
Jaroslav Kacerovský