VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motocyklový závodník Jakub Smrž se zranil, mimo hru bude zhruba tři měsíce

České Budějovice – Pořádně náročný program má v této sezoně motocyklový závodník Jakub Smrž (35 let). Šestou sezonu jede britský šampionát superbiků, ale k tomu si ještě přibral účast v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech ze český tým Mercury Racing. Čáru přes rozpočet mu však udělal pád na posledním závodě v Oscherslebenu, který ho na delší čas vyřadil ze hry.

11.6.2018
SDÍLEJ:

Jakub SmržFoto: Deník

Co se vlastně na třetím závodě vytrvalostního světového šampionátu na německém Oscherslebenu přihodilo?
V kvalifikaci jsem měl pád a vykloubil jsem si klíční kost. Hned v pátek mě v Českých Budějovicích operovali a od soboty už jsem doma.

Zhruba na jak dlouho budete mimo hru?
Mám v rameni dráty, aby všechno drželo a dobře to srostlo. To je ale samozřejmě trošku problém, protože nemohu ani rehabilitovat. Pauza vypadá na nějaké tři měsíce. Budu rád, když stihnu letos ještě alespoň nějaký závod.

V letošním roce jste si vybral pořádně náročný program. Dá se vůbec taková porce závodů zvládnout?
Není to jednoduché. To musím přiznat. Jednak samozřejmě z časového hlediska, protože kromě závodění má člověk také své povinnosti ve firmě a k tomu rodinu. Je to hodně únavné. Stalo se mi, že jsem jel ze závodů na testy, pak na pár dní domů, ale hned zase na závody a pak znovu na další. Takhle se to točí pořád dokola. Už jsem jezdil třeba osm dní v kuse na motorce. Jenom jsem mezitím přelétl na jiný okruh. Náročné to je.

Nemá tak náročný program také negativní vliv na vaši výkonnost?
Musím přiznat, že to trochu poznamenalo můj výkon na vytrvalostních závodech, kde jsem nejel úplně tak, jako kdybych byl čerstvý. Není to ani tak fyzická únava, jako spíše psychická. Hlava už to prostě nebere. Za šest týdnů jsem měl pět závodů a k tomu dvoje testy. Ale zatím sezona probíhá relativně úspěšně. V Anglii mám sice trochu smůlu, když jsme měli nějaké technické problémy. Ve vytrvalostních závodech se ale držíme docela dobře a potenciál je tam větší. Dvakrát jsme byli v první desítce, třetí závod byl sice ovlivněn mým pádem, ale průběžně jsme přesto na pátém místě. To je dobré.



Stavíte oba seriály na stejnou úroveň?
Je to trošku něco jiného. V Anglii jedeme klasické krátké závody a jezdecká konkurence je tam velká. I co se týká jednotlivých týmů a jejich zázemí. Náš tým se nemůže svými podmínkami rovnat těm, které závodí vepředu. Ve vytrvalostních závodech máme podmínky relativně dobré, i když se také nemůžeme naplno měřit s továrními týmy. Ale máme velice slušné jezdecké složení, motorka nám drží a tým funguje parádně. Panuje v něm dobrá atmosféra. Jsme vyrovnaní jezdci a hlavně dojíždíme závody, což je v této disciplíně alfa a omega. Při čtyřiadvacetihodinovém závodě můžete jezdit celou dobu do pátého místa, ale když v poslední hodině spadnete, tak je po všem. Ale relativně všechno funguje tak, jak má.

Kdo jsou vaši parťáci v týmu?
Jedeme s Karlem Hanikou a mým bráchou Matějem. Ještě je s námi Francouz Sylvain Barrier. Je to jezdec z britských superbiků, který byl povolán pro závod v Le Mans. Tam musí mít každý tým povinně čtyři jezdce a až těsně před závodem se rozhoduje, kteří tři pojedou. Není to úplně šťastné pravidlo. Nezdá se mi, že by někdo mohl podle jednoho dne ježdění rozhodnout, jak na tom kdo je. Černý Petr zůstal Matějovi, který po svých zdravotních pauzách ještě nebyl v nejlepší formě. Ale našel místo v jiném týmu, takže si zazávodil i on. Na Slovakia Ringu už jsme jeli pouze my tři v ryze českém složení.

Kolik toho při vytrvalostním čtyřiadvacetihodinovém závodě najezdíte?
Když to porovnám, tak v Británii jedeme závod, který trvá zhruba třicet až čtyřicet minut. Při čtyřiadvacetihodinovce trvá jedna jízda jednoho jezdce padesát až padesát dvě minuty a jedete devětkrát. Je to opravdu náročné.

Ve vytrvalostních závodech ale nejste nováček. V minulosti jste si je už vyzkoušel.
V roce 2007 jsem jel Le Mans ve francouzském týmu a skončili jsme sedmí. Pak jsem absolvoval ještě osmihodinovku v Kataru, kdy jsme obsadili třetí místo a dostali se tak na stupně vítězů. Třetím závodem byla osmihodinovka v japonské Suzuce, kde jsme byli někde ve třetí desítce.

Musíte se na tak dlouhé závody připravovat fyzicky více než dříve?
Fyzicky náročné to je. I psychicky. Prostě po všech stránkách. Pauzy jsou krátké, je důležité doplňovat tekutiny. To je u mě trošku problém, protože se hodně potím. Navíc dost trpím na záda, což je v delším závodě také pořádně cítit. Velkou roli hraje i správné stravování. S fyzičkou však problém nemám. Myslím, že fyzicky jsem na tom velice dobře. Ani jsem v přípravě nic neměnil. Náš kondiční trenér Dan Fekl moc dobře ví, co dělá.



Nemáte problém přepínat z dlouhých na krátké závody?
Ani ne. Když jsem jel z Le Mans do Anglie testovat, tak jsem si tam zajel svůj rekord okruhu. Vytrvalostní závody mi pomáhají v tom, že člověk stráví strašně času na motorce. Je to trochu větší a těžší motocykl, který nemá takový výkon jako superbike pro britské mistrovství. Když se pak dostanu na anglickou motorku, tak je to pro mě posun vpřed. Lépe brzdí, zatáčí a má o něco větší výkon. Jedno druhému spíše pomáhá.

Zranění to samozřejmě všechno zhatilo, ale s jakými plány jste vlastně vstupoval do letošní sezony?
V Anglii jsem měl plány pořád stejné. Chtěl jsem tam jezdit pravidelně v první desítce. Co se týká časů a výkonnosti, tak jsme od tohoto cíle nebyli daleko. Ale provází nás smůla a nic nefungovalo tak, jak by mělo. Ve vytrvalostních závodech jsme se chtěli posunout ještě výš a bojovat o stupně vítězů, což nebylo nereálné. Jsou ale samozřejmě věci, které je třeba zlepšit. Ze strany jezdců i techniky. V celkovém hodnocení bychom se chtěli udržet v první pětce.

Nic na tom nezměnil ani poslední závod v Oscherslebenu, který směrem k vašemu týmu výrazně negativním směrem ovlivnil váš pád?
Karel Hanika se Sylvainem Barrierem museli jet pouze ve dvou, což byl samozřejmě značný hendikep. Skončili čtrnáctí, ale v průběžné klasifikaci držíme před posledním závodem stále páté místo. Ten se jede za měsíc, takže se mě bohužel nebude týkat. Samozřejmě je to škoda, ale to se nedá nic dělat. Pády k závodům prostě patří, tak to musím brát.

Autor: Pavel Kortus

11.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Elektromechanik elektrických zařízení 20 000 Kč

Provozní elektromechanici Provozní elektrikář. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Provozní elektrikář - vzdělání střední odborné s výučním listem v oboru. Pracoviště Větřní. Prac. poměr na dobu určitou s možností na dobu neurčitou, nástup ihned, prac. úvazek plný, prac. doba nepřetržitá. Mzda 20.000,-- Kč až 30.000,-- Kč hrubého. Zaměstnanecké výhody: stravenky, 5 týdnů dovolené, možnost kariérního růstu, možnost zapojit se do rozvojových projektů, dynamicky se rozvíjející kolektiv. Kontakt: p. Pauknerová, tel: 387 707 300/731 672 778, email: tatana.pauknerova@jip.cz. Ověřeno 13.6.2018.. Pracoviště: Jip - papírny větřní, a.s., Papírenská, č.p. 2, 382 11 Větřní. Informace: Pauknerová, +420 731 672 778.

Výroba - Výroba Ruční balič 12 800 Kč

Ruční baliči Ruční balič. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12800 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Ruční balič - vzdělání základní. Pracoviště Holubov. Pracovní poměr na dobu určitou, prac. úvazek plný, nástup od 5.6.2018, prac. doba dvousměnná. Mzda od 12.800,-- Kč hrubého. Kontakt: Rosová Kristýna Bc., e-mail: rosova@tfcservis.cz.. Pracoviště: Maxtiana s.r.o. - pracoviště holubov, 382 03 Křemže. Informace: Kristýna Rosová, .

Výroba - Výroba Pomocní dělníci ve výrobě 18 000 Kč

Pomocní pracovníci ve výrobě jinde neuvedení Dělník do výroby a na balírnu. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Dělník do výroby a na balírnu - vzdělání základní. Pracoviště Dolní Třebonín. Prac. poměr na dobu neurčitou, prac. úvazek plný, prac. doba jednosměnná. Nástup ihned. Mzda 18.000,-- Kč hrubého. Kontakt: Monika Mašková, tel.: 601 367 526, e-mail: info@antoni.cz. Ověřeno 13.6.2018.. Pracoviště: Antoni cz s.r.o., 382 01 Dolní Třebonín. Informace: Lenka Mašková, +420 601 367 526.

Řemeslné práce - Řemeslné práce Svářeč 120 Kč

Svářeči Svářeč CO2. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 120 kč, mzda max. 141 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Informace o pracovním místě:, , Nabízíme pracovní příležitost SVÁŘEČŮM, kteří mají praxi v oboru a mají ZK nebo EN 135 - CO2 (EN nemusí být platné) a jsou ochotni pracovat ve směnném provozu - 2 směnný., , Místo výkonu práce - Kájov, okr. Český Krumlov., , Po absolvování svařovací zkoušky je nástup možný ihned během června nebo dle domluvy., , Náplň práce:, - svařování CO2 ve výrobním podniku, , Požadujeme:, - praxi se svařováním metodou 135, platné EN 135 výhodou, - spolehlivost, - ochotu pracovat, - znalost technické dokumentace, , Nabízíme:, - platové ohodnocení: 120,-Kč - 141,-Kč/h. čistého, - zajištění ubytování v místě pracoviště v případě uchazeče mimo region nebo možnost příspěvku na dopravu, - možnost vyplácení záloh na mzdu po odpracovaných 5 dnech, - dlouhodobou spolupráci, - ochota zaměstnat cizince, - hezké a čisté pracovní prostředí (hala). Pracoviště: Europe jobs s.r.o. - kájov 164, 382 21 kájov, 382 21 Kájov. Informace: Daniel Dušek, +420 604 704 917.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Při střetu pěti aut u Kaplice jeden člověk zemřel a čtyři osoby se zranily.

EXKLUZIVNĚ: Sestry dostaly ocenění Gentleman silnic za pomoc u tragické nehody

Kostýmy v českokrumlovské kostymérně už jsou připravené.
24

Historický kostýmovaný průvod bude mít zhruba jedenáct částí

Práce v Linecké postoupily ke křižovatce. Lípy padly

Kaplice - Další etapa náročné rekonstrukce Linecké ulice v Kaplici úspěšně postupuje.

Dobrovolní hasiči z Písecka v požárním sportu obstáli

Písek - Po profesionálech, kteří zápolili v pátek, se na atletickém oválu v Písku sešli v sobotu ráno dobrovolní hasiči z celého kraje, aby poměřili síly v krajské soutěži.

Avízo: Představujeme děti z mateřské školy v Brloze

Brloh - Ve středečním vydání Českokrumlovského deníku najdete v rubrice Moje první tablo fotografie dětí z Mateřské školy Brloh. Jedenáct předškoláků chodí do třídy Koťátek, celkem je ve školce v Brloze jednatřicet dětí.

Trenérský rekordman či největší karetní hříšníci. Nabízíme fakta o MS v Rusku

Boje v základních skupinách fotbalového mistrovství světa v Rusku jsou v plném proudu, v akci se už stihly představit desítky světových hvězd. Šampionát je vrcholnou událostí, kterou sleduje takřka celý svět. Přečtěte si největší zajímavosti o tomto mimořádném sportovním svátku. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT