Pětasedmdesát posádek odstartovalo do 40. Rallye Český Krumlov 2012, zařazené do Mezinárodního mistrovství ČR v rally a do Mistrovství ČR v rally historických automobilů.

V cíli soutěže bylo klasifikováno 39 soudobých a devět historických vozů.

Do bojů o mistrovské body zasáhlo i sedm domácích posádek – v MMČR startovali Jiří Trojan s Evou Trojanovou (Renault Clio R3), Jiří Sojka s Ondřejem Koubkem (Suzuki Ignis Sport), Vlastimil Hodaň s Františkem Poláčkem (Škoda Felicia Kit Car), Josef Koupal se Zdeňkem Jobem (Škoda Fabia), Martina Daňhelová s Vlastimilem Daňhelem (VW Polo 1.6), Jaromír Dušek s Jaroslavem Kaločaiem (Honda Civic VTi) a v kategorii historických vozů jeli Milan Blahout s Martinem Neoralem (VAZ 21074).

Přes cílovou rampu však přejely pouze čtyři posádky, když tři zbývající ze soutěže odstoupily. Jiří a Eva Trojanovi se z našich umístili v celkovém pořadí nejvýše, a to na dvaadvacátém místě konečného pořadí. Ve své třídě dojeli čtvrtí, v poháru vypsaném pro vozy Renault Clio R3 obsadili bronzový stupínek a v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou (tzv. dvoukolky) skončili sedmí.

Druhé místo ve třídě, sedmnácté mezi dvoukolkami a pětatřicáté absolutně obsadili Koupal s Jobem, o jedno místo za nimi jak ve třídě, tak mezi dvoukolkami i absolutně skončili Hodaň s Poláčkem.

Blahout s Neoralem si přijeli do cíle pro bramborovou medaili za čtvrté místo v celkovém pořadí historiků.

Sojka odstoupil po havárii na RZ 10 Kohout ze čtvrtého místa ve třídě. Daňhelovou vyřadila závada převodovky už po úvodní superspeciálce na českobudějovickém výstavišti, ale ani po sobotním startu díky systému super – rally se v pak soutěži dlouho neudržela a havarovala hned ráno na RZ 8 Kohout. Dušek skončil na RZ 12 Malonty rovněž po havárii, když mu před tím patřila průběžná pátá příčka ve třídě.

Jaroslav Kacerovský