Českou soutěžní scénu čeká v následujícím roce několik podstatných změn a novinek. Jedna z nich se začátkem ledna zrodila i v týmu ČK motorsport.
Špičková technika
„Sice to bylo o dva týdny později, ale krásnější vánoční dárek jsem snad ani nemohl dostat,“ radoval se minulý pátek při představení svojí nové závodní zbraně katovický pilot Jiří Trojan, když z dílny ve Strakonicích poprvé vytlačil vůz francouzské provenience Renault Clio R3 Maxi. „Jedná se o auto, se kterým vloni obsadil Francouz Pierre Campana třetí místo v juniorském mistrovství světa na Korsice. Ještě na podzim mělo absolvovat Rallye du Var, ale ze startu údajně sešlo. Je proto kompletně připraveno na sezonu,“ informoval Deník manažer týmu Jan Bláha.
Zatím je vůz pro všechny velkou neznámou. „Máme ho doma teprve od začátku ledna, takže jsem se s ním ještě nesvezl. Jen se kochám jeho technickými možnostmi,“ řekl Jiří Trojan. Rodinná posádka Jiří a Eva Trojanovi tak vymění osvědčený produkční Volkswagen Polo za silný soutěžní speciál skupiny A. „Plánujeme pět startů v mezinárodním republikovém šampionátu. Kromě Šumavy je jistý start na téměř domácí Rallye Český Krumlov,“ poodhalil letošní program jezdec.
Dámy ve sprintech
Druhá týmová posádka Martina Daňhelová a Martina Zikmundová si dnes už exTrojanův Volkswagen Polo 1.6 GTi vyzkoušela již vloni při sprintrallye ve Šternberku a Vsetíně.
„Sezonu děvčata zahájí na začátku května na úvodním podniku sprintového mistrovství Thermica Rally Lužické hory. Ve stejném šampionátu budou i nadále pokračovat a získávat další zkušenosti,“ uvedl Jan Bláha.
Winter trial je za dveřmi
První letošní akcí týmu ČK motorsport bude už 27. ledna tradiční dálková soutěž Winter trial, která už počtvrté v řadě zavítá na tratě Rallye Český Krumlov. Kompletní informace o závodu včetně programu, časového harmonogramu a přihlášených posádek přineseme na stránkách Deníku příští týden.