Celkem 87 aut sjelo ze startovní rampy 20. Horácké rally, čtvrtého závodu AutoCont MČR ve sprintrally 2009 a MČR v rally historických automobilů.

Průběh soutěže výrazně ovlivnily extrémní povětrnostní podmínky, jež zasáhly oblast Vysočiny. Vytrvalý hustý déšť, velké množství vody a nečistot na trati rychlostních zkoušek a mlžící se čelní skla připravily zejména posádkám vozů s jednou poháněnou nápravou a s vyššími startovními čísly doslova peklo.

Absolutním vítězem Horácké rally se stal Jaroslav Orsák s Mitsubishi Lancer EVO 9, suverén Rally Lužické hory a Rally Vysočina, druhý v Třebíči dojel Pavel Valoušek (Mitsubishi) a na třetím místě Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000). Průběžně vedoucího pilota MČR Petáka vyřadila v RZ 3 technická závada.

Zlato a stříbro

Harmonogram rally s deseti rychlostními zkouškami a 76 měřenými kilometry zůstal jen teorií. Hned první vložku zrušili z bezpečnostních důvodů, RZ 2 a RZ 7 po haváriích aut z čela startovního pole, a tak se pět zúčastněných posádek s českokrumlovským zastoupením „díky“ tomu moc nesvezlo. Navzdory počátečním problémům s nevhodným obutím v úvodní sekci se čtyři naše dvojice dokázaly vyrovnat s těžkými podmínkami provázejícími závod a i přes řadu krizových situací dojet do cíle.

Výrazného úspěchu dosáhli Miroslav Janota a Pavel Stráský (Opel Kadett Coupe GTE), kteří s více než minutovým náskokem vyhráli kategorii historických automobilů a mezi 59 vozy v cíli skončili dvacátí absolutně.

Stříbro ve třídě N1 získali Josef Koupal a Zdeněk Job (Škoda Fabia 1.4), kteří se dvě třetiny soutěže trápili s trvale zamlženým čelním sklem zapříčiněným ucpaným sáním vzduchu a nefungujícími ventilátory.

V konkurenci jedenácti aut třídy N3 dojeli na čtvrtém místě při prvním společném startu Milan Jirka s Pavlem Kacerovským (Renault Clio Sport). S konečnou čtvrtou příčkou mezi osmi vozy třídy N2 byly v cíli spokojeny i Martina Daňhelová s Martinou Zikmundovou (VW Polo 1.6 GTi).

Jedinými smolaři z naší pětičlenné ekipy tak zůstali Jan Jinderle a Lukáš Leco (Honda Civic 1.6 VTi). Ti odstoupili pár set metrů po startu RZ 6 kvůli prasklému kloubu poloosy z průběžně čtvrtého místa třídy N2.

Jaroslav Kacerovský