Velice rychle se po svém návratu na Ostrovy stal oporou týmu Plymouth Devils v Premier League, což je druhá nejvyšší britská soutěž.

Plochodrážní sezona je někde za svou polovinou a Simota má na kontě už třicet odjetých závodů. „To jsem loni u nás neměl za celou sezonu," podotkne.

Daří se mu především na domácím oválu v Plymouthu, kde pravidelně připisuje na konto „Dáblů" tučné bodové zisky. „Doma už se mi podařilo všechno vychytat, motorka funguje a daří se mi slušně bodovat," přikývne. „U nás je hodně kratičká atypická dráha. Naučil jsem se na ní jezdit a daří se mi," chválí si.

Dráhy v Británii jsou velice specifické a domácí prostředí skýtá všem klubům velkou výhodu. „To je prostě Anglie. Hostujícím týmům se těžko hledá pro jeden závod nastavení motocyklu. Výhoda domácí dráhy je tam velká," tvrdí. „Kdo tam jezdí deset let, tak si s nastavením poradí snáz než já po šesti letech, kdy jsem tam nebyl. Je to těžké. Jakmile na nějaké dráze jedu alespoň podruhé, tak je to přece jen lepší."

V Anglii se jezdí ligové soutěže systémem duelů dvou týmů. Na domácím stadionu získává Simota pravidelně deset a více bodů, což je výborné. Jednou vyjel dokonce sedmnáct z osmnácti možných. Venku je to horší. „Pohybuji se mezi pěti až sedmi body. Někdy víc, někdy ale i méně. Už se mi jednou povedla i nula. To jsem ale měl zdravotní problémy," naznačuje, že venku se na Ostrovech boduje skutečně hůř než doma.

Premier League jezdí dvanáct týmů, které se střetávají každý s každým doma a venku. K tomu ještě navíc vždy čtyři duely se svými vzdáleností nejbližšími soupeři. To je celkem šestadvacet závodů jenom v základní části.

V tabulce se Plymouth pohybuje kolem devátého až desátého místa. „Prakticky nikdy jsme nejeli v kompletním složení. Pořád jsme měli někoho zraněného. To samozřejmě na výsledcích bylo znát," vysvětluje. „Naše sestava se kvůli zraněním bohužel často mění."

Do play off postoupí nejlepších šest týmů po základní části. „Naše šance postoupit do play off jsou už minimální. Pokud bychom odjeli celou sezonu v kompletním složení, tak jsme schopni doma porazit kohokoliv. Venku je to pochopitelně horší. Výhoda domácí dráhy je velká," tvrdí.

Kromě Premier League startuje Plymouth rovněž vyřazovací Knock Out Cup, kde startují týmy z druhé nejvyšší soutěže. A postoupil v něm už do semifinále. „V klubu jsou spokojeni, protože takhle daleko se v poháru ještě nikdy nedostal. V semifinále nás čeká Ipswich a pokud bychom se dostali do finále, tak by to byl obrovský úspěch. Až jsme si z toho dělali legraci, že v lize se nedostaneme ani do play off a v poháru bychom byli ve finále. Knock Out Cup je v Anglii brán hodně prestižně a byla by to náplast na neúčast v ligovém play off."

V nejbližších dnech čeká „Ďábly" hodně nabitý program. Do 14. září totiž musejí odjet všechny zbývající ligové závody, protože potom začíná play off. „Pětkrát musel být náš závod odložen kvůli dešti, takže teď toho bude opravdu hodně. Jednou pojedeme dokonce za jeden večer dva závody.  V každém případě absolvuji minimálně tři závody v týdnu. Bude toho dost," chystá se na velkou porci závodů.

Celkem by měl za sezonu absolvovat nějakých šedesát závodů. „Kromě soutěže a Knock Out Cupu se tam jede řada pohárových a volných závodů. Nemohu si stěžovat, že bych nebyl vytížený, což mě v minulých letech u nás dost trápilo. Faktem je, že odjedu na závody, přijedu, připravím motorky a odpočinu si. Na nic jiného nemám čas."

Přestože se Jihočechovi za kanálem La Manche skutečně daří, pozvánka od reprezentačního trenéra Milana Špinky pro mistrovství světa družstev nedorazila. „Nikdo se mi neozval. Omluvil jsem se i z domácího šampionátu, protože to z časových důvodů nemohu stihnout. Navíc bych musel jet kvalifikaci, což je další závod navíc. Zkusil bych to případně až příští rok," vysvětluje, proč se letos na domácích oválech neobjeví.

Jedinou možností je Zlatá přilba v Pardubicích na závěr sezony. „Uvidím. Musí mě nejdříve pozvat a hlavně v té době ještě budu závodit v Anglii. Pokud by to ale šlo, tak bych Zlatou přilbu asi neodmítl. Je to prestižní závod a rád bych se na něm svezl," ujistí.

Jedničkou Plymouthu je domácí matador Ben Barker. „Je to takový sebevědomý chlapík, který se letos svezl i v Grand Prix.
Ale jezdí dobře," uznává Jihočech, jenž plní roli týmové dvojky.

V průběhu sezony posílil Plymouth také další český jezdec zkušený Josef Franc. „Vzhledem k velké marodce vedení klubu shánělo nějakého pilota. Ptali se mě, jestli o někom nevím. Tuto možnost jsem nabídl našemu Honzovi Holubovi, ale on to odmítl. To mě docela překvapilo, protože vždycky tvrdil, že by o angažmá v Británii hodně stál," kroutí Simota hlavou.

Volba nakonec padla na Josefa France, který letos nemá žádné zahraniční angažmá. „Ten podepsal smlouvu hned. Jezdí letos jen českou extraligu a k tomu závody na dlouhé dráze. Bydlí u mě a připravujeme spolu motorky. Alespoň si můžeme popovídat česky a nejsem v Anglii sám. Jsem rád, že je tam," přiznává.

Po šesti letech, kdy mu nejdříve vystavilo stopku těžké zranění a poté jezdil prakticky je na našich oválech, takový návrat sám Simota ani nepředpokládal. „Je to super. Daří se mi na dráze a hlavně mám kolem sebe hodně perfektních lidí. Získal jsem tam  i nové sponzory. Jsem v Anglii opravdu spokojen. Funguje to tam jinak než  u nás," tvrdí.

Přestože se mu daří mimořádně, za své nejlepší sezony považuje ty poslední na Ostrovech před zraněním. Tehdy jezdil v Readingu nejvyšší Elit League a postoupili až do finále proti Peterborough. „Tehdy jsme o jediný bod finále prohráli. Byl to výborný rok. Ale letos je to také dobré," přikývne.

Nabídka z Elit League zatím k Simotovi nedorazila. „Pokud by dorazila, tak bych asi kývl," usměje se.

O příští sezoně zatím úplně jasno nemá, ale rád by zůstal v Plymouthu. „Už se mě v klubu ptali, jestli bych chtěl zůstat i příští rok, nebo bych šel raději někam jinam. Odpověděl jsem jim, že bych určitě rád zůstal. Poznal jsem tam perfektní lidi a nemám důvod odcházet. Podepsanou smlouvu ještě nemám, ale k tomu dochází vždycky až ke konci roku. Předpokládám, že tam zůstanu," věří.

Do budoucna by rád získal ještě angažmá v Polsku, což je země ploché dráze zaslíbená. „Dalo by se to skloubit s Anglií. Uvidím, kde podepíši smlouvu a podle toho se budou vyvíjet další jednání."

Před šesti lety měl Simota těžkou havárii, při které si zlomil tři krční obratle. Letos  se mu pády naštěstí vyhýbají. „Pár pádů jsem měl, ale to k ploché dráze patří. Naštěstí to nebylo nic velkého," chválí si.