Do Velké Británie se Jihočech vrátil loni po šestileté pauze a zažil skutečně podařený comeback. Byl velkou oporou Plymouthu a nebylo žádným překvapením, že si vysloužil smlouvu i na sezonu letošní.

Ta mu ale hlavně ve svém úvodu zase až tak nevycházela. Nějaký čas to nebylo podle Simotových představ. „Neměl jsem úplně ideální start do sezony, i když body jsem dělal. Bylo to však takové nahoru dolů. Doma se mi dařilo, venku to někdy bylo horší," připouští.

Kritický byl pro rodáka z Babic u Netolic červen. „Skoro celý měsíc jsme nezávodili, protože pořád pršelo. Přiletěl jsem do Anglie, zrušili se závody a letěl jsem zase domů. Dopadlo to tak, že jsem skoro měsíc neseděl na motorce, což byl takhle v plné sezoně problém," je si vědom. „Kvůli odloženým závodům jsme v té době jezdili skoro pořád jenom venku. Navíc na drahách, které mi nikdy moc neseděly. Třeba v Edinburghu nebo v Newcastlu. Dělal jsem málo bodů."

Vedení týmu na to zareagovalo a pohrozilo Simotovi možným předčasným ukončením smlouvy. „Do klubu přišli před sezonou noví majitelé a udělali na mě trochu bu bu bu, že bych mohl přijít o místo. Něco takového se mi stalo vůbec poprvé v kariéře. Vedení klubu čekalo, že budu dělat zase stejně bodů jako loni. Jenže mě se tolik nedařilo," přitakává.

Simota to ale vzal za ten správný konec. „Byl jsem si v Anglii zatrénovat a vyzkoušet nějaké nové věci. Stejně jsem ale nic pořádně nezměnil. Šlo jenom o to sedět zase na motorce. Prostě jezdit," naznačuje svůj recept na zlepšení.

Smlouvu má sice v Plymouthu do konce sezony. „Ale pokud by mě chtěli vyhodit, tak mě vyhodí. Smlouva nesmlouva," usměje se. „Na druhou stranu jsem přesvědčen, že kdyby mě opravdu vyhodili, tak bych zase brzy něco sehnal, protože momentálně je v Anglii hodně zraněných jezdců," věří.

K žádnému vyhazovu však nakonec nedošlo a postaraly se o to Simotovy zlepšené výkony. „Hned při následujícím prvním domácím závodě jsem z našeho týmu udělal nejvíce bodů a dařilo se mi i nadále. Nedostával jsem se v závodech pod deset bodů, takže už je zase dobře," konstatuje s uspokojením v hlase. „V posledních pěti domácích závodech jsem udělal nejvíce bodů z týmu a navíc vyhráváme, takže už panuje zase spokojenost," kvituje výrazné uklidnění situace.

V legraci tak Jihočech říká, že se mu asi daří, když je na něj vyvíjen pořádný tlak. „Asi je to pravda. Musel jsem se kousnout a hned to šlo zase lépe. Přitom já mám raději klid," směje se. „Ale na druhou stranu jsem v tom nebyl v našem týmu sám. Nějaká propouštění tam proběhla a jezdíme v hodně obměněné sestavě," doplňuje.

Plymouth je v aktuální tabulce Premier League sedmý a na šestou příčku, která jako poslední znamená vstupenku do play off, ztrácí pouhé dva body. „Navíc máme k dobru dva odložené domácí závody, které bychom snad měli vyhrát. Není to špatně rozjeté a play off by nám letos nemělo uniknout," je přesvědčen.

Loni Ďáblové ve vyřazovacích bojích chyběli. „Uteklo nám to jen hodně těsně. Letos nám vedení týmu stanovilo postup do play off jako jasný cíl, takže musíme tahat," je si vědom. „Máme vyrovnaný kádr, ze kterého nevyčnívá žádná hvězda. To je momentálně naše výhoda."

Zatímco loni se Simota dvakrát svezl také v nejvyšší britské Elit League, letos zatím nabídku okusit vyšší soutěž nedostal. „Ozvali se mi ale z Glasgow, což je v současné době jeden z nejbohatších klubů v Británii, že pořádají v neděli Peugeot Open. To je závod, pro který vybrali šestnáct jezdců z Premier League. Těším se a beru to i jako docela dobrou šanci ukázat se třeba pro příští sezonu," tvrdí.

V srpnu už se totiž pomalu začíná jednat o angažmá pro příští sezonu. „Pokud to půjde, tak bych rád zůstal v Plymouthu, kde jsem zvyklý. Věřím, že se domluvíme," doufá. „Pokud by to neklaplo, tak bych hledal něco jiného. V Premier League je třináct týmů, tak věřím, že by něco vyšlo," míní.

Stejně jako loni se na domácích drahách zatím Zdeněk Simota v letošním roce nepředstavil. Ale něco je ještě přece jen ve hře. „Pokud bychom v Plymouthu nepostoupili do play off, tak by mi sezona v Anglii skončila už jedenáctého září. Potom budou zbývat u nás ještě asi čtyři extraligové závody. Domlouval jsem se Mšenem, ale nemám podepsanou smlouvu. Abych mohl nyní nastoupit, tak s tím musí souhlasit zbývající tři extraligové kluby. Uvidíme, jak to dopadne," nechce předbíhat. „Spíše s tím ale nepočítám. Souhlas zbývajících klubů asi bude problém," míní.

Na závěr sezony by rád absolvoval mezinárodní závod v německém Olchingu, který se jede 13. září. „Uvidíme, jestli pojedeme play off. V každém případě bych ale do Německa rád jel, i kdybych se potom měl zase vrátit zpět do Anglie," tvrdí.

Mistrovství republiky jednotlivců Simota letos opět vynechal. „Nejel jsem ho ani minulý rok, takže bych musel nejdříve absolvovat semifinále a potom teprve dva finálové závody. Abych jsem jel autem z Anglie třikrát na jeden závod, to je finančně strašně náročné. Tak jsem to vzdal. A nejsem rozhodně jediný, kdo to z našich kluků nejede," dodá. „Podle mistrovství republiky se dělá i reprezentační nominace pro Světový pohár družstev, kam jsem tak měl také zavřené dveře," smutně doplní.

Přestože to tak možná vypadá, Simota svou kariéru na českých drahách ještě úplně uzavřít nechce. „Pokud bych tady měl auto a motorky, tak bych sem na extraligu z Anglie létal. Takhle je to ale složité se pořád vracet, když mám v Británii dva nebo tři závody za týden. Cestování by bylo strašně náročné," vysvětluje.

Letos má Jihočech na svém kontě zhruba třicet závodů. „Měl bych se dostat na nějakých pětačtyřicet. Čekal jsem jich ještě víc, ale ani jednou jsem nebyl v Dánsku, kde jsem měl původně domluvené angažmá," připomíná dánskou ligu, kterou si měl letos také vyzkoušet.
Přestože se letošní sezona nevyvíjela úplně podle jeho představ, Zdeněk Simota ji nepovažuje za nějak nepovedenou. „Je fakt, že loni jsem dělal o něco více bodů. Dařilo se mi od začátku sezony. Čekal jsem, že by to letos mohlo být ještě lepší, ale není to až tak hrozné," zdůrazní.