Za účasti dvou posádek se zástupci z našeho regionu odstartovala téměř stovka aut do III. AZ pneu Rally Jeseníky 2009, předposledního závodu Mistrovství České republiky ve sprintrallye a závěrečného dějství Mistrovství České republiky v rallye historiků.
Zklamání v cíli
Příbramsko – netřebickou posádku Opelu Kadett C GTE Miroslava Janotu a Pavla Stráského čekal ve Šternberku rozhodující souboj o mistrovský titul s dvojicí Tichý a Horák na dalším kadetu.
Předstartovní kalkulace o šancích naší posádky na titul vzaly za své, když se na startu neobjevil přihlášený Tenkl a kdy bylo jasné, že k zisku titulu musí Janota se Stráským kategorii historiků v Jeseníkách vyhrát. První sekce tří vložek vyzněla lépe pro Tichého, jenž porazil Janotu 2:1 a rozdílem 3,2 vteřiny. Druhou sekci vyhrál stejným poměrem Janota a po šesti vložkách stáhl ztrátu na Tichého na 1,3 vteřiny. Když do závěrečné erzety startoval Janota se ztrátou čtyř desetin, cílem prolétl s náskokem 1,2 vteřiny a po odjetí 77 měřených kilometrů vyhrál o osm desetin vteřiny!
Po přejetí cílové rampy však přišla studená sprcha… Sbor sportovních komisařů vydal rozhodnutí, jímž udělil posádce startovního čísla 208 dvouminutovou penalizaci za výměnu pneumatiky mezi časovou kontrolou 6 a startem do RZ 6 (pozn. – rozhodnutí bylo vydáno cca pět hodin poté, co ke zmíněné události došlo). Nejrychlejší posádka letošního šampionátu historiků tak skončila druhá a mistrovský titul získal Tichý.
Zatímco Janota se celou rally přetahoval s Tichým o desetiny, tak Martina Daňhelová s Martinou Zikmundovou na Volkswagenu Polo 1.6 GTi od první do poslední vložky na své soupeře s Hondami Civic výrazně ztrácely a ve třídě šestnáctistovek dojížděly do cíle na posledním místě. Více než tříminutová ztráta na vedoucího jezdce po třech erzetách narostla po dvou třetinách soutěže téměř na šest a v cíli dosáhla 7:19 minuty. Děvčata po odpadnutí tří soupeřů dokončila závod na čtvrtém místě ve třídě, v celkovém hodnocení sprintu byla úplně poslední.
Legendy na jihu
Milovníci historických skvostů známých z tratí automobilových soutěží především 70. a 80. let minulého století si dali tento týden dostaveníčko na Apeninském poloostrově v San Marinu.
Tato minirepublika obklopená územím Itálie je od dneška až do soboty dějištěm 7. ročníku Rally Legend, dvoudenní soutěže dlouhé 250 kilometrů. Je do ní přihlášeno 150 posádek, na něž čeká v pátek a v sobotu 11 rychlostních zkoušek a 50 měřených kilometrů.
Tým ČK motorsport nasazuje do této rally stejně jako loni Škodu 130 RS z roku 1973. Posádku vozu se startovním číslem 55 tvoří Jiří Trojan a Karel Mach.
Jaroslav Kacerovský