Sedmý nejúspěšnější jezdec divize 2 Mistrovství Evropy v rallyecrossu 2009 Josef Iro tento týden představil svůj program na letošní sezonu.

Pilot z Křenova opět pojede pod hlavičkou Czech National Teamu se Škodou Fabia závody evropského šampionátu i přesto, že byl rozhodnut na konci minulého roku pověsit kombinézu na hřebík. „Když jsem ale opět dostal místo v reprezentaci, nelze tuto šanci odmítnout,“ říká Josef Iro.

Aby se však tým vyvaroval četných technických problémů, které v minulém roce fabii přestavěnou do nové divize pro vozy se zadním náhonem sužovaly, byl nucen se přes zimu věnovat kompletní změně koncepce auta.

„Vloni jsme si nechali závoďák postavit lidmi z Českých Budějovic, později se ale ukázalo, že se jim to příliš nepovedlo. Ve vlastní dílně jsme se tedy v průběhu zimní pauzy vydali úplně jiným směrem,“ připomíná Iro své loňské technické peripetie a dodává: „Letošní rok by už tedy měl být podle našich představ.“

Škoda Fabia RS RWD je poháněna zadní nápravou. Dvoulitrový motor disponuje výkonem 230 koní.

Evropský šampionát začíná už příští víkend, když peloton rallyecrossových týmů zavítá na portugalský okruh Montalegre. Týden nato bude dění dalšího podniku seriálu hostit francouzské Kerlabo.

Tým Josefa Ira se však chystá už na nadcházející víkend, kdy se pojede v Sosnové u České Lípy úvodní závod česko–rakouského mistrovství a středoevropské zóny.

Po roční pauze se v kokpitu závodního vozu objeví dvojnásobný mistr Evropy divize 2 z let 2007 a 2008 Tomáš Kotek, jenž bude pilotovat právě Irovu Škodu Fabia.

„Tomáš se do Krumlova přestěhoval a hodlá se tady natrvalo usadit. Nabídli jsme mu proto možnost startovat s naším autem, které bude tím pádem stoprocentně využito,“ konstatoval Josef Iro.

Do Sosnové jsou přihlášeny v divizi 2 pouhé tři stroje. Kromě Kotka by se měl na severu Čech objevit Viktor Mužík s Hondou Civic a Polák Lukasz Zoll (BMW 120).