Úvodní podnik Mistrovství Evropy v rallyecrossu byl nucen křenovský pilot vynechat a svoji novou Škodu Fabii s pohonem zadní nápravy poprvé otestoval až na počátku května v Portugalsku. Na okruhu Montalegre dojel v Divizi 2 sedmý, avšak během závodu se musel potýkat s prvními technickými problémy.

„Měli jsme špatnou řídící jednotku. Nezbylo nám nic jiného, než ji poslat zpátky do Čech. Opravenou jsme dostali až těsně před startem ve Francii,“ řekl Josef Iro, na kterého čekal hned následující víkend závod v Essay.

„I tam se mi ale nedařilo. Ve finále B mi z průběžně třetího místa odešla spojka,“ litoval jezdec, na něhož nakonec zbyla osmá příčka.

Smůlu se Josef Iro pokusil zlomit minulý víkend v Maďarsku. V Nyirádu ho však zastavila další porucha. „Vystřelila gumička z olejového filtru. Než jsem to zjistil, bylo už pozdě. Motor to nevydržel,“ kroutí hlavou Iro.

Dnes a zítra čeká evropské rallyecrossaře pátý podnik letošního šampionátu v rakouském Melku. Okruh ležící v malebném prostředí se nachází necelé dvě hodiny jízdy z Českého Krumlova.

Na trati nebude chybět ani Josef Iro. „Musím začít bojovat. Agregát je nový, tak snad mi to už konečně vyjde,“ přeje si a zároveň dodává: „Všechny jihočeské fanoušky tímto zvu do našeho týmového zázemí. Bude tam pro ně připraveno malé občerstvení,“ dodává Josef Iro.