Na start 4. Rally Krkonoše, čtvrtého podniku ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010, přijelo do Trutnova 98 vozů.
Oproti původně avizované účasti čtyř posádek s českokrumlovským zastoupením ale z trutnovské rampy sjely nakonec jen dvě, a to jmenovitě Milan Jirka s Pavlem Kacerovským (Renault Clio 2.0 Sport) a Miroslav Janota s Pavlem Stráským (Opel Kadett C GTE).

Zase neviděli cíl

Jirka s Kacerovským nasadili hned v úvodu svižné tempo a navzdory problémům s klouzajícími řezanými slicky nasazenými pro první sekci závodu dosáhli v úvodní zkoušce rychlostním průměrem 104 km/hod. druhého nejrychlejšího času ve třídě N3, když je od Pelecha na Hondě Civic Type R dělily pouhé čtyři desetiny vteřiny.

Ve druhé rychlostní zkoušce s mnoha zrádnými místy na vytahaném bahně jeli opatrněji a skončili třetí se ztrátou 8,4 vteřiny na Pelecha a 5,3 vteřiny na Hrubého (Renault Clio Sport).

Třetí erzeta se ale pro Jirku s Kacerovským stala bohužel poslední, když se jim asi tři kilometry před cílem střihly „štefty“ pravého předního kola, které upadlo a odkutálelo se pryč. Odstoupení z průběžně druhého místa mrzí o to víc, že už je to letos jejich třetí nedojetá soutěž ze čtyř.

Show historiků

Poloviční smutek v našem domácím táboře vynahradila „one car show“ Opelu Kadett Hájek historic rallye teamu. Miroslav Janota a Pavel Stráský opět dokázali, kdo letos na českých tratích kraluje šampionátu historiků a stejně jako loni si z Trutnova odvezli nejcennější trofej.
Vyhráli všech osm rychlostních zkoušek a druhý vůz v pořadí nechali za sebou o tři a půl minuty. Kromě přesvědčivého vítězství mezi historiky si do domácího mistrovství připsali plný bodový zisk ve třídě D3 i v kategorii 2 a ze 77 vozů klasifikovaných v cíli skončili na výborném dvacátém místě celkového pořadí.

Na Ypres Rally

Na start Rally Krkonoše se Janota se Stráským postavili se stejným vozem, s nímž testovali v Českém Krumlově, ale oproti předchozímu závodu auto doznalo několika technických změn především na podvozku, jejichž cílem bylo vyzkoušení a otestování před startem v pátém podniku FIA Mistrovství Evropy v rallye historických automobilů – 18. Ypres Historic Rally.

Tato soutěž startuje v belgickém Ieperu dnes před osmnáctou hodinou a večer má na programu jedinou rychlostní zkoušku dlouhou 28,82 kilometru. Zítra se jede deset měřených testů o celkové délce 135,34 kilometru, první vůz přijede do cíle rallye večer po 22. hodině.
Janota se Stráským jedou belgickou soutěž s vítězným Opelem Kadett C GTE z letošní Vltavy se startovním číslem 222.

Jaroslav Kacerovský