Závod proběhl bez jakýchkoliv komplikací, což první muž české ploché dráhy kvitoval. „Klatováci (otec a syn Antonínové Klatovští – pozn. red.) to bezvadně připravili. Nejen samotnou dráhu, ale i zázemí pro závodníky, jejich doprovod a diváky. Byly nachystány i dostatečné bezpečnostní zóny. Opravdu perfektní," nešetřil chválou směrem k organizátorům závodu.

Mistra světa na ledové ploché dráze z roku 1974 potěšila i divácká kulisa. Tři tisícovky příznivců motorismu je skutečně důstojná návštěva. „Diváků přišlo hodně. To je hodně důležité," zdůrazní. „Na návštěvě se pozitivně projevila i reklama v médiích. Pozvánka se objevila před závodem dokonce i v České televizi. Mladý Tonda Klatovský udělal pro propagaci závodu opravdu hodně," ocenil.

Letošní zima ledové ploché dráze skutečně mimořádně přeje. U nás se odjelo nevídaných sedm závodů mistrovství republiky. Tři podniky šampionátu jednotlivců a čtyři družstev. „Letošní zima nám opravdu nahrává. Dlouho už nebyly podmínky tak příznivé, abychom odjeli tolik závodů," žehná Špinka letošní skutečně chladné zimě.

Důležitá je samozřejmě také jezdecká základna. Pokud nebudou jezdci, nebudou ani závody. To je jednoduchá rovnice. „Ledy jsou v tomhle hodně specifické. Nejsou prakticky žádné kluby, takže závodníci si motorky i všechno ostatní platí sami. A není to levná záležitost," zdůrazní.

„Mladý kluk si jen těžko může dovolit motorku koupit. Ta samotná stojí plus minus dvě stě tisíc korun. K tomu auto a další vybavení. A je tady riziko, že budou špatné zimy, jako tomu bylo v posledních dvou letech, a člověk se vůbec nesveze," upozorňuje.

Vzhledem k těmto okolnostem se pořád daří držet u nás velice solidní jezdeckou základnu. „Letošní sezona vyšla z hlediska klimatických podmínek fantasticky a všichni kluci si parádně zazávodili. To je strašně důležité."

V Soběslavi se nepředstavil mladší bratr hlavního organizátora závodu Antonína Klatovského mladšího Jan, jenž reprezentuje Českou republiku v Grand Prix. Po polovině seriálu mu patří průběžná šestnáctá příčka. „Počítali jsme, že by to mohlo být o malinko lepší," připouští trenér národního týmu.

Bratrům Klatovským pomalu vyrůstá nástupce. Mohl by jím být osmadvacetiletý pardubický suverén soběslavského závodu Lukáš Hutla. „Mohl by Honzovi šlapat na paty," přikývne Špinka. „Jede s přehledem a s jistotou. Je třeba všechno skloubit. Důležité jsou hřebíky, pérování a především hlava. Psychika a také fyzička. To je základ. Tohle všechno Lukáš má," vidí reprezentační trenér dalšího pilota s perspektivou uspět v zahraničí.

Milan Špinka má ve své trenérské gesci nejen plochou dráhu na ledě, ale pochopitelně také a především tu klasickou na škváře. V jeho hledáčku se tak objevují i Jihočeši. Hlavně Zdeněk Simota, který stále čeká na angažmá na Britských ostrovech. „Uvidíme, jak to s ním dopadne. Anglii zatím nemá. Jsem zvědavý, jestli začne jezdit také Honza Holub," připomíná dalšího pokračovatele slavné plochodrážní dynastie.