Letošní první máj byl pro soutěžáky pracovním dnem, protože v severočeském Hrádku nad Nisou se jel druhý závod ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally.

Na start 13. Thermica Rally Lužické hory přijelo z Česka, Polska a Německa 138 posádek, na něž čekalo sedm rychlostních zkoušek a 71 měřených kilometrů.

Českokrumlovsko mělo v závodě tři želízka – Jiřího Šmída s Jiřím Venušem (Mitsubishi Lancer EVO 9), Milana Jirku s Pavlem Kacerovským (Renault Clio 2.0 Sport) a Jaroslava Berana se Zbyňkem Pilsem (Suzuki Ignis Sport 1.5). Na rozdíl od Horácké rally se na cílové rampě v Hrádku objevili mezi 89 vozy všichni naši zástupci.

Pódium i defekty

Jiřího Šmída a Jiřího Venuše potkala smůla krátce po startu. O šanci na solidní umístění přišli už na čtvrtém kilometru první vložky, když dostali defekt, výměnou gumy na trati ztratili přes pět minut a v celkovém pořadí se propadli do hloubi výsledkové listiny. Na RZ 2 byl naší dvojici přidělen náhradní čas, protože zajišťovala přivolání zdravotnické a technické pomoci posádce před ní havarovaného vozu, u něhož zastavila. Na zbývajících pěti erzetách se pak Šmíd s Venušem pohybovali kolem patnácté příčky a mezi 25 auty nejsilnější objemové třídy N4 skončili v cíli šestnáctí se ztrátou 7:17 minuty na prvního.

Milan Jirka a Pavel Kacerovský si odstoupení v Třebíči tentokrát plně vynahradili a do cíle si přijeli pro druhé místo ve třídě N3. Po zrušených RZ 1 a 2 vyhráli polskou RZ Jasna Gora, když překvapivě nechali za sebou všech sedm soupeřů a usadili se na čele třídy N3. Ve vteřinové přetahované čtyř vozů nestačili v druhé sekci soutěže jen na Pelecha s Hondou Civic Type R, na něhož před poslední vložkou ztráceli 4,5 vteřiny.

Pokus o útok na nejvyšší příčku v závěrečném patnáctikilometrovém měřeném úseku ale zmařila technika, když se asi tři kilometry před cílem z Jirkova clia vyvalil dým a podobně jako v Třebíči vytekl olej ze servořízení. Navzdory ztrátě přes dvacet vteřin si naši druhé místo uhájili, neboť ze třetí pozice dotírající Hrubý ztratil po defektu tři minuty a vypadl ze hry.

Souboj s Pelechem Jirka a Kacerovský tak ve finiši bez funkčního serva prohráli o 32,5 vteřiny, ale z našich okresních posádek se umístili nejvýše na 38. příčce celkového pořadí a jako třetí nejrychlejší „malé“ enko, když jim na pomyslné stříbro chybělo 3,6 vteřiny.

Pod stupni

Jaroslavu Beranovi a Zbyňku Pilsovi se v Hrádku nad Nisou nepodařilo zopakovat pódiové umístění z prvního sprintu na Horácké rally v Třebíči a ve třídě N2 skončili tentokrát pátí.

Podobně jako dvoulitrové vozy začaly šestnáctistovky závodit až od třetí erzety a kvůli zásahu sanitky neodjely v ostrém tempu ani šestou vložku. V konkurenci devíti aut dosáhli Beran s Pilsem dvou pátých, šestého a sedmého času a v cíli je od vítěze dělilo 2:44 minuty.

Jaroslav Kacerovský