Ohlédnutí za 41. ročníkem Rallye Český Krumlov 2013.

Vyhrála posádka Václav Pech a Petr Uhel na voze Mini John Cooper Works S2000 s náskokem jeden a čtvrt minuty před druhými Romanem Krestou a Petrem Grossem (Škoda Fabia S2000). Se ztrátou 21 sekund za sedminásobným vítězem krumlovské soutěže Krestou skončili na bronzovém stupínku Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát jedoucí rovněž se Škodou Fabia S2000. Pechovi se podařilo v Českém Krumlově vyhrát po deseti letech. Letos si tak na své konto připsal po prvenství na Rallye Šumava už druhý triumf a vede i v celkovém pořadí domácího mistrovství.

Dvojice smolařů

Za startovní rampy sjelo v pátek 50 soudobých a 26 historických vozů, v cíli pak bylo klasifikováno 31 soudobých aut a 17 historiků.

Z původně přihlášených sedmi našich domácích posádek se jich na trať čtrnácti rychlostních zkoušek s celkovou délkou 170 kilometrů vydalo v pátek jen šest, protože Zbyněk Pils, který měl jet se Suzuki Ignis Sport, do soutěže nenastoupil.

Už úvodní měřený test domácí soutěže – superspeciálka na budějovickém výstavišti – znamenal stejně jako loni stop pro Martinu Daňhelovou (Renault Clio Sport). Na rozdíl od loňska, kdy vypověděla službu převodovka, to letos pro změnu byl chladič. Daňhelová sice v sobotu do druhé etapy odstartovala v systému Super Rally, ale už bez nároku na klasifikaci a případný zisk bodů.

Druhým smolařem z našich želízek  byl Jiří Sojka, který se na domácích tratích premiérově předvedl se svým novým swiftem. V cíli páteční etapy s jistotou vedl svoji třídu a v sobotu už svůj náskok na čele průběžně navyšoval. Po dvanácté vložce vedl před druhým v pořadí o čtyři minuty a před dvěma posledními testy soutěže si jel pro téměř jisté vítězství. Jestliže se však loni stala Sojkovi osudnou rychlostní zkouška číslo 10 Kohout, tak tentokrát to byla třináctka. Při prvním průjezdu RZ Lipno skončil Sojka se svým autem mimo trať a závod pro něj skončil.

Kvartet v cíli

Z dalšího výčtu vyplývá, že na cílovou rampu krumlovské soutěže i letos přijely čtyři naše domácí posádky.
Nejvýše se podobně jako v minulém ročníku umístili Jiří a Eva Trojanovi (Renault Clio R3), kteří skončili na sedmnáctém místě celkového pořadí a pátí ve třídě.

Jedenadvacátí celkově dojeli Josef Koupal se Zdeňkem Jobem (Škoda Fabia), kteří loňské stříbro ve třídě 7 tentokrát přetavili v kov nejcennější hodnoty.

Druzí ve třídě 7 a dvaadvacátí celkově skončili Vlastimil Hodaň s Františkem Poláčkem (Škoda Felicia Kit Car), kteří si stejně jako Koupal s Jobem oproti loňsku polepšili o jednu příčku.

Druzí ve třídě 9 a šestadvacátí absolutně se umístili Milan Jirka s Petrem Motzem (Honda Civic VTi).

Jaroslav Kacerovský