Celkem třiačtyřicet soudobých a jedenáct historických automobilů bylo klasifikováno v cíli extrémně náročné 39. Rallye Český Krumlov, třetího závodu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011.

Deštivé počasí a tratě pokryté vodou a blátem ještě znásobily obtížnost letošní českokrumlovské soutěže, s jejímiž nástrahami se plných dvaatřicet posádek a jejich vozů nedokázalo vyrovnat a do cíle nedojelo.

Trio nešťastných

Mezi odstoupené posádky se zařadila i tři naše domácí želízka. Jako první přišli na řadu „historici“ Jiří Petrášek s Jiřím Káňou (Opel Ascona), kteří skončili na už na druhé rychlostní zkoušce s prasklou poloosou.

Na RZ 3 před osadou Malče havarovali Jiří Sojka s Jaroslavou Roučkovou (Suzuki Ignis Sport), loni v Krumlově stříbrní ve třídě N2. Zarostlý kořen na vnitřku zatáčky „nakopnul“ auto, které narazilo postupně do sloupu a stromu a zůstalo nepojízdné mimo trať.

Jako poslední z našich odstoupili Dominique Laurent s Jaroslavem Kaločaiem (Peugeot 206 RC). Laurent se trápil s technikou už v pátek – na RZ 3 ztratil téměř osm minut vinou defektu a při výměně kola a na RZ 4 dalších třináct minut kvůli problémům s diferenciálem, což v součtu znamenalo propad na poslední místo ve třídě. Do první sobotní erzety Laurent už neodstartoval, když ho na přejezdu ke startu zradila převodovka.

Pětka na stupních

Soutěž tak dokončilo osm z jedenácti posádek s domácím zastoupením, přičemž pět z nich se ve svých třídách probojovalo na medailové posty a jen tři zůstaly mimo pódium.

Loni v Krumlově druzí ve třídě A7 Jiří Trojan s Evou Trojanovou (Renault Clio R3 Maxi) navzdory defektu a problémům s odpojovačem řazení letos vyhráli třídu 5 i Pohár Clio R3, stali se čtvrtou nejrychlejší smíšenou posádkou a v celkovém hodnocení skončili z našich nejvýše na 21. místě.

Druzí ve třídě 7 dojeli Josef Koupal s Pavlem Kacerovským (Škoda Fabia). Koupal, jenž si letos s novým autem i spolujezdcem zopakoval loňské umístění, si svůj díl smůly vybral už v pátek před startem RZ 2, když mu na přejezdu shořelo relé. Za pozdní příjezd do časové kontroly obdržel minutovou penalizaci, ale stejně se až do cíle etapy potýkal s problémy provizorně opravené elektroinstalace. Téměř celou soutěž si držel druhé místo a ve výsledném součtu se musel sklonit pouze před matadorem českého rallyesportu Trinerem, jenž s velkým náskokem vyhrál třídu 7 a obsadil druhé místo mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.

Třetí ve třídě 7 skončili bez technických problémů jedoucí Vlastimil Hodaň s Františkem Poláčkem (Škoda Felicia Kit Car), kteří si stejně jako Koupal zopakovali své loňské umístění.

Třetí místo ve třídě 5 obsadili Pavel Kundrát se Zbyňkem Pilsem (Renault Clio R3 Maxi). Po loňské sedmé příčce ve třídě A6 a roční závodnické pauze Kundrát letos podal velmi dobrý výkon a dravou jízdou se před závěrečnou sobotní sekcí propracoval až do čela třídy. Na RZ 10 však dostal defekt a to ho zřejmě stálo vítězství. Výměnou gumy ztratil téměř tři minuty a propadl se na třetí místo.

Michal Kraml s Vlastimilem Morkusem (Renault Clio Sport) obsadili ve třídě 8 třetí místo, Martina Daňhelová s Martinou Zikmundovou (VW Polo), jež loni havarovaly, dojely v konkurenci sedmi vozů Honda Civic VTi ve třídě 9 čtvrté. Stejného umístění dosáhly i v kategorii juniorů a obdržely „dámský“ pohár.

Jako čtvrtí ve třídě 7 skončili Michal Řeřicha s Janem Řeřichou (Škoda Fabia). Na desátém místě ve třídě 3 soutěž dokončili Jiří Šmíd s Jiřím Marešem (Mitsubishi Lancer Evo IX), naše druhá nejrychlejší posádka na 23. místě pořadí. Po pátku patřila Šmídovi dokonce osmá příčka, ale v sobotu, kdy měl před sebou dva průjezdy malontskou erzetou, na níž loni vážně havaroval, zvolnil tempo a raději vsadil na jistotu.

Jaroslav Kacerovský