Kalas Cup 2014, v pořadí pátý závod Českého poháru v silniční cyklistice je minulostí. Organizátoři si zhluboka oddechli. Všichni aktéři 151 kilometrů dlouhého cyklistického závodu se vrátili do cíle v Lipně nad Vltavou v pořádku.

„Měl jsem trochu obavy především v té kopcovité části trati na rakouské straně, kde jsou samé serpentiny. Díky dobře odvedené práci všech pořadatelů se ale naštěstí žádný úraz nestal," říká s úlevou ředitel závodu Čestmír Kalaš.  To nejtěžší čekalo na jezdce brzy po startu v Lipně nad Vltavou, odkud se vydali přes Přední Výtoň na území Rakouska, kde museli cyklisté zdolávat nejtěžší kopce včetně horské prémie v Schönebenu.
S touto pasáží se nejlépe vypořádal Jan Hirt ze stáje 
Etixx, který poodjel zbytku startovního pole a v nejvyšším bodě trasy byl první. „Spíš bych uvítal, kdyby nejtěžší kopce přišly až před cílem. Jinak byla ale trať nádherná," usmíval se v cíli Jan Hirt.
V těchto nejnáročnějších úsecích se peloton roztrhal. Hirt přijel jako první s mírným předstihem i na rychlostní prémii v Černé v Pošumaví. Zde závod ukončila část závodníků, pro které byla trať nad jejich síly a ti se poté vrátili nejkratší cestou do cíle.
Na poslední prémii ve Světlíku již cyklisté přijeli  pohromadě, přesto i tady spurtoval závodník stáje Etixx nejrychleji a Hirt zaznamenal své třetí vítězství na prémii.
„Během dlouhého sjezdu na nějakém zhruba stém kilometru peloton zrychlil, protože 
v balíku se jede z kopce vždy lépe, a přestože jsem se snažil držet si stále své tempo, ostatní mě dojeli," popisuje situaci před poslední prémii ve Světlíku  Jan Hirt.
V okolí této obce naložili organizátoři závodníkům dvacetikilometrový okruh  a právě v těchto úsecích se začal závod rozhodovat. „Zhruba dvacet kilometrů před cílem se od pelotonu oddělila skupina asi osmi cyklistů, která potom dorazila až do cíle," popisuje rozhodující momenty závodu pozdější vítěz David Dvorský z týmu Bauknecht Author Cycling Team.
Na pásce byl nakonec nejrychlejší právě on před svým stájovým kolegou Jiřím Polnickým a Marošem Kováčem z Dukly Trenčín.
Se ztrátou 7 minut a 24 vteřin na vedoucí skupinu dorazila do cíle patnáctičlenná skupina jezdců, ve které byl i nejlepší z Jihočechů Michael Boroš z ČEZ CT Tábor.
„Velký dík zaslouží policisté a všichni pořadatelé, kteří se podíleli na hladkém průběhu závodu. Bez jejich profesionální práce by nebylo možné podobnou akci uspořádat. Děkuji i svému kolegovi Karlu Juráňovi z Diablo Český Krumlov. Před závodem pracoval skoro celou noc, zařídil spoustu věcí a odvedl velice cennou práci. Fungovala také spolupráce s rakouskou stranou," vyjadřuje vděk všem organizátorům ředitel závodu Čestmír Kalaš.