Přitom úplný vstup do sezony Simotovi nevyšel vůbec dobře. Při prvním extraligovém závodě v Praze na Markétě posbíral v barvách Slaného, za který nejvyšší soutěž jezdí, pouhé dva bodíky.

Následný závod přeboru republiky už přinesl zlepšení, druhé místo se počítalo. „Samozřejmě v přeboru není taková konkurence jako na mistrovství republiky, ale jelo se mi už podstatně lépe. Pořídil jsem si hlavně nové motory. To bylo asi to nejlepší, co jsem mohl udělat,“ konkretizuje zlomový bod, od kterého se odpíchl k lepším výsledkům.

Že to bude dobré, potvrdil i na úvodním závodě mistrovství republiky jednotlivců v Praze, kde se s naší jedničkou Václavem Milíkem rozjížděl o třetí příčku. Sice neuspěl, ale dvanáct bodů byl příjemný vklad do čtyřdílného seriálu.

Podobně si vedl i na druhém mistrovském závodě v Kopřivnici. Znovu čtvrté místo, tentokrát jedenáct bodů a v průběžné klasifikaci v polovině šampionátu rovněž čtvrtá pozice. Na třetího Milíka ale ztrácí pouhé dva body a na lídra seriálu Josefa France pět, což není nepřekonatelný rozdíl. „Chtěl bych minimálně zopakovat loňské třetí místo,“ přeje si před zbývajícími dvěma závody. Ten třetí se jede 5. září v Plzni.

Chuť si spravil i v dalších extraligových závodech, kde na konto slánského klubu připsal 13, 13 a 11 bodů.

Nejpovedenějším závodem byl pro Simotu ten domácí ve Slaném. Jeho klub vyhrál a právě Jihočech o prvenství rozhodoval vítězstvím v poslední rozjížďce celého večera. „Vyhráli jsme už předcházející závod na Slovensku v Žarnovici. Poslední jízdu jsem jel tam i doma ve Slaném a pokaždé se mi povedlo vyhrát. Doma to bylo fajn. Přišlo hodně lidí a atmosféra byla perfektní,“ pochvaluje si.

Z osmi plánovaných závodů je v extralize odjetých pět a čelo tabulky je hodně vyrovnané. První Pardubice mají 16 bodů, druhá Markéta Praha 15 a třetí Slaný 14. Čtvrtá Žarnovica zatím nasbírala jen minimální počet pěti bodů. „Nejede se žádné play off. Na konci se sečtou body po základní části. Může se stát cokoliv, ale šanci na titul určitě máme,“ je přesvědčen.

V přeboru republiky jednotlivců, který je jakousi druhou ligou po mistrovství republiky, je zatím suverénní. „Beru to tréninkově, ale nejsou to špatné závody,“ podotkne.

Po pěti odjetých závodech je na čele průběžného pořadí s náskokem jedenácti bodů na druhého Zdeňka Holuba z pražské Markéty. „Na konci sezony se budou nejhorší výsledky škrtat. Ale chtěl bych celý přebor vyhrát,“ nijak se netají.

Oproti loňsku jsou výkony kmenového pilota Plzně skutečně k nepoznání. „Pomohla mi změna techniky,“ vypráví. „Měl jsem motorky naladěné na kratší dráhy, na jakých se jezdí v Anglii. Tam není třeba tak silný výkon motoru. Tady mi ale motorky tolik nejely, ať jsem dělal, co jsem chtěl,“ vysvětluje. „Pro letošek jsem si pořídil jeden úplně nový motor, další jsem si nechal vyladit v Praze u Luboše Tomíčka, a funguje to. Hodně mi pomáhá i Honza Holub jako mechanik. Je vidět, že dříve sám jezdil. A dobře,“ posílá poděkování svému kamarádovi a mechanikovi v jedné osobě.

Čtyři roky Simota na tuzemských oválech nezávodil. „Také chvíli trvalo, než jsem to srovnal. V průběhu minulé sezony jsem chtěl třikrát končit. Odjížděl jsem ze závodů naštvaný, protože jsem prohrával se soupeři, kteří jsou horší než já. Ale prostě to tak bylo. Většina závodů za moc nestála. Letos je to jiné,“ chválí si.

Nejbližším Simotovým startem bude v sobotu 4. srpna mezinárodní mistrovství republiky dvojic, kde vytvoří pár spolu s Ondřejem Smetanou z pražské Markéty. „Letos není přihlášený žádný cizinec a dvojice jsou dost vyrovnané, takže může vyhrát kdokoliv. Největší favorité budou asi pardubičtí Vašek Milík s Hynkem Štichauerem. Pojede každý s každým a určitě nejsme bez šancí na úspěch,“ věří.

V plánu má letos ještě také několik závodů v zahraničí. Z nich bude nejzajímavější asi belgická Zlatá přilba.

Zdeněk Simota si udělal výborné jméno na Britských ostrovech a rád by se do Anglie ještě vrátil. „Na začátku června proběhl kontakt s Peterborough a už to vypadalo velice slibně. Týden jsme se domlouvali a už jsem dokonce podepsal smlouvu. Jenže druhý den přišla z klubu zpráva, že se mi strašně moc omlouvají. Vysvětlovali, že to sice z jejich strany není profesionální, ale nakonec to nedopadne. Už jsem všechno vyřizoval a chystal jsem se odstěhovat na čas i s motorkami do Anglie. Sem bych se vrátil maximálně na nějaké důležité závody. Nakonec to ale všechno padlo,“ ještě teď kroutí hlavou.

Naděje na britské angažmá se ale stále nevzdává. „V Anglii zbývají pořád ještě dva měsíce do play off, takže šance stále ještě žije. Jakmile začne play off, tak už se ale noví jezdci podepisovat nesmí,“ upozorňuje na anglická pravidla.

Rád by to zkusil znovu třeba i v Polsku, kde v minulosti také závodil. „Kluby tam ale mají podepsaných třeba třicet jezdců a vybírají si z nich. Může se také stát, že bych se vůbec nesvezl. V Anglii je to jiné. Tam když podepíšete smlouvu, tak máte jistotu, že něco odjedete,“ vysvětluje.