Předchozí
1 z 6
Další

Je to skutečně podivný výběr, který zahrnuje vozy od výrobců, o nichž jste dost možná nikdy neslyšeli. A často jde o auta za tak vysokou cenu, že vám z ní spadne čelist. Vozy jsme seřadili podle abecedy.

Amore Cars Cimbria SS

Hned první vůz z výběru je také nejlevnější (svým způsobem také nejobyčejnější) a hlavně se nachází v České republice. Řeč je o americkém kit-caru (stavebnici) Amore Cars Cimbria SS. Dílo podnikatele Joa Palumba z Wisconsinu se vyrábělo od poloviny sedmdesátých do poloviny osmdesátých let a za tu dobu se vyrobilo přibližně 500 stavebnic, prodaných zejména v USA.

Tento konkrétní kus, vyrobený v roce 1983, nějakým způsobem doputoval až k nám do Česka a přestože je v mírně zanedbaném stavu a připraven na decentní renovaci, je kompletní, což je podstatné. Jelikož se stavebnice aut dodávají většinou bez agregátů, nachází se pod kapotou šestiválec neznámého původu. Jistě pochází od koncernu General Motors, my tipujeme, že se jedná o motor Chevrolet. Za vůz si prodejce žádá 260 000 korun.

Bill Thomas Cheetah

Sportovní kupé Cheetah bylo projektem designéra Billa Thomase. Ten navrhl vůz využívající díly amerického Chevroletu, který by mohl konkurovat automobilům jako Shelby Cobra nebo Ferrari 250. Nádherný sporťák se však nikdy nedočkal masovější výroby. Primárním účelem bylo závodění a tak chtěl Thomas postavit jen nezbytný počet silničních kusů, který by pokryl potřeby homologace pro závodní speciál. Bohužel těsně před plánovanou výrobou se pravidla změnila a místo 100 vozů by musel Thomas vyrobit 1000. Do toho v roce 1965 shořela továrna, což znamenalo definitivní konec projektu.

Způsob prodeje aut se samozřejmě neustále mění. I v případě vozů značky Škoda.
OBRAZEM: Od přemlouvání k virtuální realitě. Takhle se měnil prodej škodovek

Ve výsledku se vyrobilo jen 16 aut, z nichž některá zůstala nedokončená. Vůz, který je na prodej v Německu za 152 000 eur (3,9 milionu korun), proto není originálem, ale replikou. I tak ale disponuje osmiválcem Small Block o objemu 5,7 litru, který podává výkon 400 koní (295 kW).

Hunter TR 12

Pokud si chcete dopřát bezpečné SUV pro obrovskou rodinu, ale nespokojíte se s ničím zcela běžným, byla by tu možnost zcela nového obrněného transportéru Hunter TR 12, vyráběného v Kolumbii. Vůz je vybaven opancéřovanou karoserií s úrovní ochrany B6, která odolá střelbě z útočných pušek. Na střeše nechybí otočná montáž na kulomet M60 a pod kapotou zase osmiválcový turbodiesel o objemu 6,7 litru, pohánějící samozřejmě všechna čtyři kola.

Vůz kolumbijské armády si můžete koupit zcela nový za částku 276 000 eur (7 milionů korun), ale má to drobný háček. Devítitunový drobek totiž na evropské silnice nesmí. Na druhou stranu chci vidět toho hrdinu, který si vás troufne ve vašem rodinném voze zastavit.

Italdesign Aztec Barchetta

Pozoruhodný kabriolet se dvěma oddělenými „kójemi“ pro řidiče a spolujezdce ilustruje, jak si italští designéři koncem osmdesátých let představovali budoucnost. Vůz z pera Giorgetta Giugiara je natolik futuristický, že by mohl hrát vesmírnou loď ve Star Wars. Koneckonců má na to i patřičně velké zadní křídlo. Na svou dobu moderní je i pohon. Benzínový přeplňovaný pětiválec o výkonu 200 koní (147 kW) je vypůjčen od Audi, systém pohonu zase Aztec podědil od Lancie Delta Integrale.

Ford Focus.
PŘEHLEDNĚ: 5 žádaných ojetin, na které je lepší dát si pozor

Na samém sklonku osmdesátých let bylo vyrobeno italskou karosárnou Italdesign údajně jen 18 vozidel, přestože v plánu bylo rovných 50. Už původní cena přibližně 225 tisíc dolarů (4,8 milionu korun) byla ohromná, dnes si však německý prodejce za zcela unikátní vůz říká ještě daleko víc. Uvedená cena činí bezmála 1 milion eur, tedy necelých 26 milionů korun.

Mitsuoka Himiko

Kreace malé karosárny Mitusoka je japonská Mazda s anglickou příchutí. Pod karoserií, kterou by mohl neznalý jedinec označit za dílo britského Morganu, se totiž ukrývá prověřená technika sportovního roadsteru MX-5. Na malé Mazdě se vyměnily všechny panely karoserie, podvozek byl kvůli linii kapoty o kousek prodloužen a v interiéru přibyla hromada kůže a luxusně působících prvků. Pod kapotou se však stále nachází dvoulitrový čtyřválec, spárovaný v tomto případě s automatickou převodovkou.

Rolls-Royce Silver Shadow II.
Tohle je dost možná nejbláznivější Rolls-Royce na světě. A je zrovna na prodej

Cena prakticky nového kusu s minimálním nájezdem je v showroomu v Monaku stanovena na 78 900 eur, tedy na 2 miliony korun, a důležité je, že se jedná o vůz s levostranným řízením. Zda upravená Mazda za tolik peněz stojí, to je ke zvážení. Jisté je jen to, že na srazu Miat uděláte s přestavbou od Mitsuoka o dost větší parádu, než všichni ostatní.

Opac Contender XG

Dost možná vůbec nejunikátnější vůz celého výběru je podivnost s názvem Opac Contender XG. Vůz od italské firmy Opac Group, která se zabývá mimo jiné karosářskými úpravami, je jedním z pouhých pěti vyrobených kusů a stojí na prověřeném podvozku Mercedesu třídy G. Vyvstává však otázka, nakolik je kombinace kupé karoserie a vysoké stavby terénního Mercedesu dobrý nápad. Zcela upřímně se nemohu zbavit dojmu, že výsledný vůz vypadá jako z nějakého komiksu.

Ať už se vám však líbí nebo ne, faktem je, že si k německému prodejci můžete dojet pro téměř nové auto s nájezdem 11 000 kilometrů, vybavené rozumně silným benzínovým šestiválcem 3,2 litru o výkonu 211 koní (155 kW). Cena je ovšem přímo děsivá. Za sice unikátní, leč poněkud neucelenou kreaci, říká si prodejce 490 000 eur (12,5 milionu korun). A za to by bylo hned několik Mercedesů třídy G.