„Za první čtvrtletí roku 2007 činila úspora oproti předchozímu roku v českokrumlovském okrese více než tři miliony korun,“ řekl včera Českokrumlovskému deníku provozní náměstek ředitelství Správy a údržby silnic Jihočeského kraje Karel Jírovec.
Co se zaplatí?
Úspory jsou účelově vázané k dalšímu použití do údržby, například k dokončení sanace svahu a výměně betonových patníků za ocelová svodidla na silnici II/160 mezi Českým Krumlovem a Větřním, k opravám čel propustů, tedy míst, kudy protéká pod silnicemi voda, a to na různých místech okresu. Část uspořených peněz také podle Jírovce poslouží k nákupu sněhových zábran rozmisťovaných kolem silnic. Letní počasí je sice občas vrtkavé, ale pracím na komunikacích a kolem nich většinou přeje.
„V současné době se věnujeme především výspravám výtluků,“ konstatoval včera provozní náměstek závodu Správy a údržby silnic v Českém Krumlově Martin Lepeška. „Momentálně je fréza na Kaplicku na silnici ve směru Kaplice, Blansko, Hradiště až do Benešova nad Černou,“ dodal. Silnice se vyspravují podle potřeby. Na možné výtluky buď upozorní samy obce, nebo cestmistři správy podle svých kontrol a prohlídek.
Výtluků je po mírné zimě přece jen méně a likvidace křovin podléhá době vegetačního klidu, hlavní sezona je především pro opravy povrchů, údržbu silničního příslušenství nebo sekání trávy podél silnic. Ale nesmí se zapomenout na sůl. Proč? V létě je totiž levnější. „Teď jsme se už na zimu předzásobili a haly máme naplněné, celkově jsou zásoby na okrese ve výši asi 2800 tun soli,“ dodal Lepeška.
Sčítat bude i město
Možnosti a budoucí využití úspor řeší také samo město Český Krumlov. „Otázku jsme otevřeli už na jednání rady města ve formě rozpočtových opatření plynoucích z úspor za letošní rok,“ říká starosta Luboš Jedlička. „Tím se ale budeme zabývat, až budeme vědět i dopady nejen zimy a léta, ale i dopady organizačních změn na městském úřadě, abychom si řekli, jak případné úspory co nejsmysluplněji využít,“ dodal.
Toto jednání proběhne s největší pravděpodobností až v říjnu.