S jejich výrobou začal Jan Pfleger v době, kdy svět sužovala protipandemická opatření. „Provozuji ještě kavárnu, jenže tu jsem musel mít v době restrikcí zavřenou. Bylo to náročné období jen s výdaji a žádnými příjmy. Říkal jsem si, že by to chtělo něco, co se dá prodávat on-line a zároveň to musí být něco, co mám rád. A svíčky miluju,“ vypráví.
Představa tohoto 28letého Budějčáka byla malá polička s pár výrobky v jeho kavárně. Jak sám vzápětí s úsměvem na tváři dodává, původní nápad se trochu zvrtnul. Dnes svým zákazníkům v obchodě, který otevřel loni v listopadu, nabízí kromě ručně odlévaných svíček, také aroma difuzéry, vonné vosky, bytové parfémy nebo vykuřovadla.
Vzpomene si ještě na svou první svíčku?
„To si pamatuji. Byla v čiré sklenici. Vůně, myslím, byla nějaká dřevitá. Povrch svíčky ale nebyl dokonalý, ani moc hezký, nepřilnulo to ke sklenici a ve finále to vlastně ani moc nehořelo,“ směje se.
Než prodal svou první svíčku, předcházelo tomu několikaměsíční testování. „Musím přiznat, že jsem si ani neuměl představit, jak velký oříšek to bude. Každý vonný a esenciální olej se chová jinak, musí se tak při tavení vosku používat odlišné teploty, to samé při přimíchávání. Nebyl jsem na žádném kurzu, všechno jsem si musel nastudovat,“ vzpomíná na začátky, kdy mu pomocníkem byly zahraniční internetové stránky.
Díky tomu dnes mohou zákazníci vybírat ze svíček s 24 různými vůněmi. V průběhu roku je možné zakoupit sezonní produkty, na jaře s květinovým aroma, v létě třeba s tropickým a na Vánoce pak pro nás Čechy s tradiční vůní perníkového koření či svařeného vína. K tomu navíc letos na podzim představil svíčky s dalšími pěti vůněmi.
Sklo a dřevo
Unikátní jsou jeho svíčky tím, že mají stejný vonný profil jako klasické tělové parfémy. „To znamená, že mají vždy hlavu, srdce a základ. Je to vždy kompletní vonný profil, kdy při prvním přivonění cítíte tóny, které jsou v hlavě, potom se to dostává k srdci a nejtěžší tony bývají zpravidla v základu,“ vysvětluje.
Tou nejprodávanější je Thajská limetka & mango. „Je to exotická, svěží a nasládlá vůně, která vás v létě vtáhne na exotický ostrov, ale zahřeje vás i při zimním studeném večeru,“ popisuje.
Díky oblíbenosti jednotlivých produktů, není jejich prodej omezen jen v určitém ročním období, ale je možné zakoupit je celoročně, a to ať už v kamenné prodejně, anebo na e-shopu svickazbudejc.cz.
Na první pohled zaujme i design výrobků, kterým vévodí černá, bílá a dřevo. „Miluji černou barvu, spolu s bílou etiketou je to perfektní kombinace. Na našich svíčkách je pak dřevěné víčko,“ říká o svých výrobcích muž, který by si přál, aby prorazil i na světovém trhu.
„Dělám si z toho srandu, že jednou budu vlastnit svíčkové impérium,“ uzavírá Jan Pfleger.