Dokud nebude rekonstrukce hotová, není možné tento úsek prohlásit za dálnici. Výrokem pražského soudu přišel stát o stavební povolení a musel práce v okolí motocentra sourozenců Bratránkových zastavit. „Teď pouze situaci zachraňujeme, neboli děláme vše pro to, aby když nám do stavby naprší, se dílo nezmařilo," říká František Petroušek z českobudějovického ŘSD.

Podnikatelům dal na začátku září soud za pravdu v tom smyslu, že investor dálnice nemůže jejich prodejnu nechat bez připojení. Stát by proto nyní měl znovu požádat o vydání stavebního povolení, což podle senátora Pavla Eyberta může trvat i několik let. „Když je zrušené stavební povolení, trvá hodně dlouho než se získá nové," potvrdil Táborskému deníku minulý týden.

Ministerstvo dopravy by se nyní s Petrem a Pavlem mělo dohodnout, jak spor o sjezd vyřeší. Nabízejí se dvě možnosti: najít novou příjezdovou trasu, nebo podnikatele finančně odškodnit a objekty zbourat. Připojení podle ministerstva nepřipadá v úvahu, odporovalo by zákonu o pozemních komunikací, který na dálnice a rychlostní silnice nedovoluje připojit stavby, které neslouží řidičům.

ŘSD také tvrdí, že možnost připojení  staveb Bratránkových na obslužnou komunikaci, kterou vybudoval majitel sousedící a před lety již zbourané čerpací stanice, byla časově omezená stejně jako samotná pumpa. V souvislosti s budoucí stavbou D3 již totiž od stavebního úřadu dostala stavební povolení jen na dobu určitou. Když ale o něj požádali Bratránkovi, táborský úřad jim vydal statut stavby trvalé.

Teď je tedy situace taková, že zkolaudované objekty nejsou časově omezené, ale platnost cesty ze silnice podle některých výkladů již skončila.

ŘSD podnikatelům a jejich zákazníkům umožnilo, že po dobu rekonstrukce mohou k prodejně motorek projíždět stavbou.