Dodal, že pokud by skutečně řidiči stávkovali, významně by to omezilo život v regionu. "Řada lidí denně dojíždí autobusy do práce, děti do školy. Pro takové obyvatele by to znamenalo velké omezení," uvedl Kubík.

Podle něj není v silách kraje autobusovou dopravu nahradit. Kubík uvedl, že by se možná podařilo sehnat několik soukromých dopravců, kteří by místo stávkujících na trasách jezdili. "Ale také je dost možné, že by se to nepovedlo. Třeba kvůli tomu, že většina řidičů nebude chtít stávku narušovat," dodal náměstek.

Odboráři kritizují přístup některých krajů k vládnímu nařízení o zvýšení nejnižší mzdy pro šoféry autobusů. Vláda stanovila minimální mzdu na 98,10 Kč za hodinu jízdy a na 88 korun za hodinu čekání. Řidiči by takto měli být placeni od ledna, dřívější minimální hodinová mzda byla 71,60 Kč. Nově byl zaveden příplatek 6,60 Kč za hodinu za náročné pracovní prostředí. Podle odborů dostali řidiči v některých krajích přidáno méně, než očekávali. Nejhorší situace je podle nich v Jihomoravském a Ústeckém kraji.