Na začátku května nasednou do veslic u Lannovy loděnice v Českých Budějovicích a vyrazí vstříc Praze. Plavba, která skončí pod Karlovým mostem, potrvá čtyři dny a veslaři na ní budou překonávat celou vltavskou kaskádu, s výjimkou Lipna I. a II. „Potkali jsme se na vojně v Dukle Praha, všichni jsme bývalí vrcholoví veslaři, Vašek Chalupa to z nás, jak je známo, dotáhl nejdál,“ vysvětlil Radek Šťovíček, který s nápadem na plavbu přišel, odkud se její účastníci znají. „Potkáváme se pravidelně. Jeden náš trenér říkával, že kamarádi od veslování jsou navždy, a je to tak.“

Na tak dlouhou plavbu se veslaři samozřejmě musí náležitě připravit. „Hlavně si musíme za ten měsíc, co nám zbývá, pořádně osedět zadek, aby se nám nedělaly puchýře,“ svěřil se u lipenské loděnice se smíchem Václav Chalupa, bývalý reprezentant České republiky a olympionik, který v roce 2016 na Lipno s rodinou přesídlil. „Akci jsme pojali jako poutní plavbu, nebudou to žádné závody. Budeme dlouho sedět a musíme si na to zvyknout. Když jsem vesloval závodně, najel jsem i třeba 50 km denně ve třech fázích, to ale bylo něco jiného,“ zavzpomínal Václav Chalupa.

První den na veslaře čeká 60 km, to však pojedou na poměrně rychlé vodě. „Nejhorší bude asi Orlík, který má vzdutí 70 km,“ upozornil Radek Šťovíček.
„Bude záležet i na tom, jak bude foukat, a veslice Liteboat, na kterých pojedeme, jsou navíc široké a krátké,“ doplnil Václav Chalupa. „Nejedou tak rychle jako ty závodní. Rychlost je zhruba poloviční, pokud ujedeme sedm osm km za hodinu, budeme rádi.“

Na trase mají naplánovanou řadu zastávek v místech spjatých s historií vorařství, vč. setkání s legendou, posledním žijícím vorařem Václavem Husou. „Je to náš emeritní plavec, vyprávěl nám třeba o tom, kde byly vyhlášené plavecké hospody, je to studnice informací o vorařství,“ řekl Radek Šťovíček. „Zastavíme také na Purkarci, kde máme domluvené setkání s místním spolkem Vltavan, který usiluje o zápis voroplavby jako nehmotného dědictví na seznam UNESCO.“

Kromě plavebních komor a jezů na plavce čekají i dva oříšky, přehrady Orlíku a Slapů. "Na Orlíku je výtah, ten ale není stavěný na veslařské lodě," vysvětlil Radek Šťovíček, který už byl trasu obhlédnout. "Je to klec tažená po kolejích. Loď zajede do vody do klece, tu vytáhnou z vody a loď zůstane viset v kleci. Naše lodě jsou náchylnější na poškození, musíme proto vymyslet ještě nějaké lůžko, do kterého ji zavěsíme, má např. velmi křehké kormidlo. Druhý problém jsou Slapy, tam budeme muset využít doprovodné auto a přes hráz lodě převézt na vleku."

Plavba bude zakončena v Praze 7. května kolem 16. hodiny u Nepomuk, kde má šestice veslařů ve složení Radek Šťovíček, Vladimír Milota, Václav Chalupa, Pavel Malínský, Vítězslav Huja a Petr Kováč (který ale pojede kvůli zdravotním potížím s nohama na kole) naplánované setkání s kamarády od vody.