V tomto místě již v minulosti město uvažovalo o stavbě mostu. To by ale podle náměstkyně českobudějovického primátora Ivany Popelové stálo mnohem více peněz než zmíněné zřízení přívozu. „Vltava je v Českém Vrbném hodně široká, nový most by stál určitě pár desítek milionů. Navíc v zimě by pravděpodobně nebyl až tak využíván, což také hovoří pro sezonní provoz přívozu,“ vysvětlila Popelová.

Ani zamýšlený přívoz se ale neobejde bez finanční podpory města. „Dotace na provoz přívozu je daleko smysluplnější a ekonomicky efektivnější počin,“ vysvětluje náměstkyně Popelová. Pohybuje se v částce kolem 200 000 Kč, 
a pokud bude zastupitelstvem schválena, bude projekt realizován již v letošním roce,“ slibuje.

„Záměr je jedním z projektů, který se rozhodla podpořit komise pro cestovní ruch a následně i rada města. Vzhledem k tomu, že se jedná o dotaci nad 50 000 korun, je rozhodujícím subjektem v udělení dotace zastupitelstvo města,“ zdůrazňuje Ivana Popelová nutnou podmínku pro podniknutí dalších kroků.
Provozovatel by asi vzešel 
z výběrového řízení s tím, že město by možná mohlo fungování nějakým způsobem dotovat, jako je tomu u městské hromadné dopravy.

V souvislosti s MHD pak po posledním jednání rady města, kde Popelová tuto novinku představila, padl dotaz, zdali by nemohl provoz přívozu zajišťovat právě dopravní podnik. V tuto chvíli se ale o takovém řešení neuvažuje.
Například v Praze s velkým úspěchem na Vltavě funguje již několik let šest přívozů, kdy je cestující mohou využít 
s platnou jízdenkou MHD. 
V hlavním městě jsou totiž zařazeny do systému Pražské integrované dopravy.