Od 1. února je také na facebooku a ukazuje ženu, která drží bednu piv. Snímek je pořízen shora a pohled pozorovatele „padá“ rovnou do dekoltu dirndlu modelky. Komentáře sahají od poznámky ženské uživatelky „V Bavorsku je svět ještě v pořádku“ přes dvojsmyslné „Dobře naplněno!“ po „Boha jeho, to jsou věci!“. Mravokárci už hledají nápravu tohoto „sexismu“ u Rady pro reklamu.

Ředitel pivovaru Stephan Emslander to má za směšné, vždyť prý je snad přece ještě možné ukázat pěknou ženskou v dirndlu – snímek není míněn sexisticky, ani není neslušný. Připustil ale, že v rámci všeobecné debaty "#Metoo" by se snad dalo připustit, že lidé jsou nějak citlivější… Pivovar pak v pokračující kampani zveřejnil na stejném místě pivní přepravku už bez obsluhy a doplnil ji nápisem „Nám jde opravdu jen o obsah“.

Na webu je ale dál i onen dekolt a živí otázku, zda je kritika oprávněná, nebo zda jsou ti, kterým vadí, moc prudérní. Ředitelka Rady pro reklamu Julia Busseová na dotaz PNP řekla, že zmíněné foto by mohli skutečně označit za sexistické – jeho ohnisko míří právě na prsa ženy. „Nechceme v žádném případě zakazovat uvádění bavorských žen v dirndlu, ale přece jen hodně záleží na úhlu záběru a na tom, jak snímku rozumí pozorovatel,“ uvedla. Při reklamě na prádlo by například mohlo být v pořádku, že je z ženy vidět jen dekolt, jinak je tomu ale v případech, kdy žena nebo části jejího těla jsou aranžovány jen k upoutání pohledů a ženy jsou tím „znectívány“… Uzavřela, že Rada nemá nic proti holé kůži, ale že „sexy není sexistické“.

K dalšímu kritizovanému motivu kalendáře pivovaru, snímku nahé ženy ležící „v moři“ pivních korunek, Busseová řekla, že v něm Rada neshledala ponižování ženy. Daleko víc jde o erotické představení, které má určitý umělecký aspekt - „dispozice“ modelky k sexuálním prožitkům není divákovi „sugerována“.

Případ dirndlu pivovaru Hofmühl Rada ještě neuzavřela, chce napřed slyšet zástupce podnikatele. Pokud by poté dospěla k závěru, že jde o sexismus, vyzvala by výrobce, aby tuto reklamu už nepoužíval, a pokud by neuposlechl, byla by mu vyslovena veřejná výtka – jako „poslední opatření“.

Vaří „erotické“ pivo

Dělá chuť na erotické pivo?

Jürgen Hopf (61), pivovarník z Wunsiedelu v Horním Francku, vaří své pivo, které prodává do celého světa pod označením „erotické“, nejraději skoro nahý, píše PNP. Údajně afrodizující nápoj vyrábí oděn jen do klobouku, holínek a zástěry. Četným návštěvníkům varny pak s přimhouřením oka líčí údajné zázračné stimulující účinky tohoto moku…

Začal s tím v roce 2002 v hostinci, když si hosté štamtyše, mezi nimiž byl i on, přáli erotické pivo jako masopustní žert. Ohlas Hopfa překvapil, lidé mu láhve s nahou kráskou na etiketě „trhali“ z rukou, a on „erotické pivo“ začal vyrábět jako část stálého sortimentu.

Uvařili dost

Také další zpráva od sousedů je „pivní“. Bavorské pivovary loni profitovaly z dobré poptávky v cizině a díky jednoprocentnímu přírůstku vývozu vystavili 23,8 milionu hektolitrů. Starosti jim prý ale dělá trvající cenový tlak a „vytlačovací soutěž“. „Kolem 72 procent národních značek ,plzeňského´ německý maloprodej ,rozdává´ za takzvané akční ceny,“ řekl prezident svazu pivovarů Georg Schneider.

PNP dodává, že celkově německé pivovary loni prodaly tak málo piva, jako dosud nikdy od znovusjednocení – odbyt poklesl o 2,5 procenta na 93,5 milionu hektolitrů (náš web informoval).

Přibyli smajlíci

Z nových vyjádření pocitů.

Unicode Consortium  představilo novou generaci "smajlíků" (emoji) pro konec léta, informuje PNP. 157 obrázků bude možné jako obvykle stáhnout do smartphonů v srpnu nebo v září. Celkově tak bude k dispozici už 2823 symbolů.

Krade ptáčkům

Při činu.

V „enklávě“ Guglöd Národního parku Bavorský les (okr. Freyung) tiší kapitální jelen hlad nejen u krmelců, ale i u ptačích krmítek přímo u domů, píše PNP. Především navečer je „vyjídá“ skoro denně, a pak se nonšalantně prochází uličkami obce.

Je „pozůstalým“ z dvojice jelenů, kteří se starali o rozruch ve vsi v listopadu 2015, kdy se pustili do pelargonií a květináčů, shazovali je a páchali i jiné škody. Stížnosti obyvatel nakonec vedly k zastřelení jednoho z nich myslivcem parku. Od té doby se postoj lidí k vetřelci umírnil – pár si jich prý ještě stěžuje, ale třeba podle Ludwiga Höckera lze „pět sežraných kytek oželet za zážitek z přírody za humny“…

Koblihová spokojenost

V Rakousku testoval spolek pro informování zákazníků masopustní koblihy – šest ze supermarketů a diskontů, šest z filiálek pekařství a jedny z biopekařství Gradwohl. Cenově nejdostupnější nabízel Lidl (Babiččina pekárna) za 28 centů, nejdražší Gradwohl (1,60 eura). Všechny byly laboratorně zkoumány na obsah cukru a tuku, zjišťováno bylo množství náplně a její dodavatel. Všechny hodnocené produkty získaly ocenění „dobré“. Porotě chutnaly nejvíc čerstvé koblihy od Hofera za 32 centů. „Ne všechny výrobky byly čerstvě smažené, především v supermarketech bylo pečivo často rozmrazované, což bylo označeno s výjimkou Billy, kde byl výrobce názoru, že toto upozornění není nutné,“ píší OÖN.

Kdo chce hodně marmelády, toho by uspokojila hlavně pekárna Mann, v jejíž koblihách je jí 35,6 procenta váhy. Požadované minimum 15 procent bylo u všech zkoumaných výrobků překročeno. Podle potravinového kodexu Rakouska musejí být koblihy vyráběny z jemného kynutého těsta se šesti žloutky na kilogram.

Zlikvidovali nepovolený tábor

Další tábor žebráků zmizel.

Linecká dohlížecí služba s policií vyklidily ráno 7. února ilegální stanový tábor na skrytém místě v oblasti průmyslového přístavu. „Kontrolované osoby složily tři stany a opustily areál,“ informuje věstník magistrátu. Protože v této části města je nedovolené táboření časté, budou keře ořezány a částečně vymýceny, uvádí periodikum. .