Několik měsíců poté přišla šokující diagnóza – nekróza hlavic obou pažních kostí. Sportovala nepřetržitě od svých deseti let, v žákovském věku závodila v plavání, a právě bazén s chlorovanou vodou jí zamíchal životem. Na záněty dutin, kterými trpěla, jí předepsali kortizon. Až teď ví, že způsobuje odumírání tkání, píší PNP.

„Po nálezu se mi zhroutil svět,“ říká. Měla bolesti, ale byla na vrcholu kariéry. Upadala do depresí, trpěla extrémní nespavostí, byla stále podrážděná a nevyrovnaná. Po první operaci jí přibyl další problém, přibývání na váze. Našla si ideálního pomocníka do terapie, křížence bernského pasteveckého psa Buddyho. „Soucítění má už ve jménu – Buddy znamená německy Kamarád,“ píše PNP. Byl jí trvale věrným souputníkem. Následovaly další tři operace, dostala dvě kostní protézy a v 53 letech začala pracovat na návratu ke sportování. S pomocí manžela Alexe, tří dětí a „terapeuta“ Buddyho.

Sama ještě cvičit nemohla, ale dávala alespoň sportovní kurzy zdravotně postiženým, trénovala skupinu dětské sebeobrany, než je přibrzdila korona. Během nucené pauzy pozorovala svůj fyzický rapidní „sešup“ - obvod paží se jí zmenšil o šest centimetrů a jestliže dřív tlačila v benči 60 až 80 kilogramů, dělalo jí po operaci problémy už pět kilo… Na dřívější denní tříhodinový trénink musela zapomenout, ale na svalech pracuje od podzimu alespoň ve vlastní domácí posilovně ve sklepě.

Na říjen plánovala už návrat ke kulturistickým soutěžím, ale korona jí udělala čáru přes rozpočet. Vlastně jí ale taky ubrala stres, dala jí čas připravit se na návrat na pódia systematicky a bez hektiky. A vrátit se chce stoprocentně, i s těmi dvěma protézami pažních kostí, uzavírá PNP…

Tyroly „krotí“ motorky

Přes Hahntennjoch, horský průsmyk v Tyrolích na silnici L266 ve výšce 1894 metrů, projíždí denně až 3300 motocyklů, píší OÖN. Také další horské silnice patří k oblíbeným bikerským tratím a lidé si stále víc na provoz stěžují. Spolková země vystavila k vozovkám doplňkové tabule „Prosíme, tišeji“, ohleduplnou jízdu propaguje i na pivních táccích, stanovila vlastní rychlostní limity pro motorkáře, ale nic nepomáhá, rámus z výfuků narůstá dál. Po intenzivní diskusi nad hlukovou studií stanovilo Tyrolsko nakonec šest úseků, na kterých bude od 10. června do 31. října platit zákaz jízd motocyklů hlučnějších než 95 decibelů (průměr je prý 85 dB) při stání. Není mezi nimi dálková B 179. Dotčeny normou mají být všechny modely Ducati a Aprilia, ale také biky BMW (S 1000 RR, K 1300 R), Harley Davidson (1200 Custom, FXDR 14 usw.), KTM (890 Duke, Super Duke 1.0), Kawasaki (Z900), Suzuki (GSX-R 600), Yamaha (R1) a další. Za porušení předpisu je pokuta 220 eur.

V Horních Rakousích jsou klasickými „motorkářskými“ trasami silnice údolím Weißenbachu, B119 u Greinu, B38 mezi Bad Leonfeldenem a Rohrbachem a další. Tabulky "Bitte leise" už jsou tam také umístěny, ale zemský rada pro dopravu Günther Steinkellner „dál“ jít nechce. „Zákazy jízdy jsou diskriminační,“ říká v OÖN.