Když se zejména starší obyvatelé sídliště 9. května na okraji Kaplice chtějí svézt do města k lékaři, na úřady či za nákupy, mohou pětkrát denně takřka před svým domem nasednout do autobusu městské hromadné dopravy a nechat se dovézt, kam potřebují.

Lidé z opačného konce města ve směru na Malonty však mají smůlu.

„O to, aby se okruh hromadné dopravy prodloužil i do Pohorské ulice, jsem usiloval už před pěti lety. Nějak to ale vyšumělo. Přitom je tady průmyslová zóna s mnoha pracovními místy a také vilová čtvrť, kde žije hodně starších lidí,“ uvedl obyvatel Pohorské ulice Pavel Přibyl.

Představitelé města na základě nedávné připomínky zastupitelky Pavly Opekarové (KDU–ČSL) o možném rozšíření trasy tzv. městského okruhu už jednali s Dopravním inspektorátem Policie ČR. „Došli jsme ale k závěru, že kvůli nedostatečnému prostoru v této lokalitě by se tady autobusy nemohly otáčet, tudíž sem nemohou ani zajíždět,“ řekl starosta Kaplice Pavel Talíř.

Jak doplnil Miroslav Trs z odboru dopravy a silničního hospodářství Městského úřadu v Kaplici, zřízení autobusové zastávky v prostoru před někdejší strojní a traktorovou stanicí znemožňuje nová, striktnější česká technická norma.

Jedinou možností, jak umožnit autobusům v Pohorské ulici zastavovat, by tak podle Miroslava Trse bylo vybudovat novou zastávku coby tzv. záliv u silnice druhé třídy ve směru na Malonty. „To by se ovšem neobešlo bez neúměrných finančních nákladů,“ podotkl Miroslav Trs.

Jak včera uvedl Karel Coufal, obchodní ředitel společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice, jež dopravu na tzv. městském okruhu v Kaplici zajišťuje, o možnosti rozšíření dopravní obslužnosti města s dopravcem zatím zástupci města nejednali. „Zajištění technických parametrů pro zřízení takové zastávky je však zcela v kompetenci dopravního úřadu,“ doplnil Karel Coufal.

Flintu do žita ovšem ti, kteří by se z centra města anebo z obchodní zóny na druhém konci Kaplice rádi svezli i do oblasti kolem Pohorské ulice, možná prozatím házet nemusejí. „Zkoušíme hledat další řešení, jak dopravní obslužnost této části města zajistit. Nicméně přiznávám, že prozatím se žádné nenabízí,“ uzavřel Pavel Talíř.