Ve čtvrtek v podvečer vzali zastupitelé na vědomí podnikatelský plán Českokrumlovského rozvojového fondu, dceřiné firmy města. Fond před časem oslovila radnice, zdali by a za jakých podmínek autobusové nádraží zrekonstruoval a následně jako nájemce provozoval. A Rozvojový fond nádraží do svého plánu na letošek zahrnul.

Stalo se tak poté, co se během tohoto volebního období nepodařilo nádraží ani prodat, ani pronajmout někomu jinému.

Pondělní zasedání rady města by pak mělo začátek oficiální spolupráce radnice a fondu v tomto směru odstartovat.

„Když jsem nastupoval do funkce starosty před čtyřmi lety, myslel jsem si, že se podaří vyřešit autobusové nádraží rychle a poměrně jednoduše. Mýlil jsem se," okomentoval suše, ale výstižně situaci posledních let Dalibor Carda, současný starosta Českého Krumlova.

Praxe následujících týdnů a měsíců bude tedy taková, že si radnice i fond sednou k jednomu stolu a doladí se smlouva o pronájmu. Radnice totiž nechce odbočit ze směru, k němuž se vývoj dostal. Chce zkrátka autobusové nádraží pronajmout s tím, že nájemce areál opraví na vlastní náklady, umožní provozování autobusové dopravy a v případě Rozvojového fondu se tak rovnou začne pracovat i na jižní části areálu, která se postupně promění v další placené parkoviště. Nájemce, tedy Rozvojový fond, bude městu ročně odvádět předem stanovený nájem jak za nádraží, tak parkoviště.

Kruh se tak uzavřel a situace se dostala do podobných dimenzí, jako před čtyřmi lety, kdy se během volebního období nepodařilo najít kupce. Ovšem s tím rozdílem, že Rozvojový fond tedy naplno pracoval kromě jiného na areálu klášterů nebo na přípravě rozvoje bývalých kasáren v lokalitě Vyšný. To vše už je ale jinak. Budoucí rekonstrukci klášterů už administruje speciální oddělení radnice a pro rozvoj kasáren vznikla nová skupina, která připravuje areál pro budoucí kampus univerzity s pracovním názvem Univerzita Krumlovia.

Fondu se tedy uvolnily ruce, byť jeho ředitel Miroslav Reitinger před zastupiteli připustil, že se původně na letošek plánované větší rekonstrukce dvou posledních neopravených objektů v centru města budou muset kvůli autobusovému nádraží odložit.

Také politicky už je vedení města podle všeho jednotnější, než před čtyřmi roky. Což může být dáno i tím, že na podzim jsou komunální volby a oprava autobusového nádraží byla jedním z předvolebních slibů snad každé strany či sdružení.

„Před čtyřmi lety tu byla velká politická rozpolcenost jednotlivých klubů ve vedení města. Fond také argumentoval tím, že není možné se do tak rozsáhlé akce a investice pustit bez politické podpory. Dnes zastupitelé vidí, že je stav nádraží tak ostudný, že je nutno se do něj pustit. Já osobně nepředpokládám jiný výsledek, než že rada města tomu dá zelenou tak, jak to udělali zastupitelé," shrnul před pondělním zasedáním rady místostarosta a ekonom Rozvojového fondu Josef Hermann.

Podle zbožného přání politiků by měl do konce prázdnin vzniknout projekt včetně všech úředních náležitostí, tedy i stavebního povolení, kopnou by se mělo prvního září.