Takové otázky možná působí po mnoha letech, kdy se vedení města stávající autobusové nádraží nepodařilo ani prodat, ani pronajmout ani zatím vylepšit vlastními silami, jako sci-fi. Nicméně logicky vyplývají z aktuální informace, že v současné době skutečně jedná firma ČSAD Autobusy s Českými drahami o postupu, jehož výsledkem by skutečně bylo nové autobusové nádraží hned vedle vlakového. Jak ovšem potvrdil generální ředitel ČSAD Autobusy Vladimír Homola, současné zastávky Špičák a autobusové nádraží u nemocnice by se využívaly i nadále.

„Cestující by tedy vlastně neměli nic poznat. U stávajícího autobusového nádraží by nemělo dojít k ochuzení dopravy. Lidé jsou na autobusy v těchto místech zvyklí a my se o žádného klienta připravit nechceme," doplnil Vladimír Homola. Podle jeho slov jednají ČSAD Autobusy o možnosti využívat část prostor vlakového nádraží jako své technické a informační zázemí a také o možnosti rozšíření zdejších autobusových stání. U vlakového nádraží jsou čtyři a mohlo by jich být i víc. To vše ve jménu lepší návaznosti vlaků a autobusů, integrované  dopravy.
Připomeňme, že ČSAD Autobusy byly v posledních letech jediným zájemcem o koupi autobusového nádraží.

Když krumlovští zastupitelé pro prodej nezvedli ruce, vyhlásila krumlovská rada, že hodlá areál a budovu dlouhodobě pronajmout. Vypadalo to, že s jediným zájemcem, kterým byly opět ČSAD Autobusy České Budějovice, najde město konečně společnou řeč. Ani to se ale nestalo.

Areál autobusového nádraží má nyní na starosti Českokrumlovský rozvojový fond, který by měl s vylepšením a rekonstrukcí areálu začít pravděpodobně na podzim. Nový plán autobusového dopravce ale může v tuto chvíli vše nebo mnohé změnit.
Jak situaci vidí starosta Českého Krumlova Dalibor Carda? Podle něj musí své k věci říci především územní plán města a jeho zpracovatelé.

„Dopravní přepólování města plánu vůbec neodpovídá," sdělil Dalibor Carda. Stačí vzít tužku a papír a spočítat, kolik spojů by denně muselo projet buď ze Špičáku nebo z kruhového objezdu U Trojice směrem nahoru k vlakovému nádraží. Podle všeho by to mohlo být asi osmdesát autobusů nahoru a ten samý počet dolů. Už jen otázka, zdali takový nápor vydrží serpentina a opěrná zeď nad školou TGM vyvolává u starosty pochybnosti.

Na věc se dá ale pohlížet i z jiného úhlu pohledu. Od roku 2019 bude veřejná autobusová doprava finančně podporovaná dotacemi z krajských úřadů veřejně soutěžitelná. Přesněji řečeno, už o nějakou dobu dříve se budou o možnost ji provozovat ucházet firmy ve výběrových řízeních. Po uvedeném roce tedy mohou Krumlovem a regionem jezdit třeba i úplně jiné autobusy, než nyní. Pokud tedy budou chtít od Krajského úřadu dotaci. Bylo by tedy vlastnictví autobusového nádraží pro firmu ucházející se o tuto zakázku výhodné?

Podle odpovědi Vladimíra Homoly ano, v případě, že by firmě autobusové nádraží patřilo. „V případě dlouhodobého pronájmu, který by byl delší, než smlouva na provozování dopravy, by to mohlo být nevýhodné," dodal Vladimír Homola.

Dodejme, že ten, kdo bude provozovat veřejnou autobusovou dopravu podporovanou finančně krajem, získá jako případný vítěz tuto zakázku na deset let. Město chtělo autobusové nádraží pronajmout na třicet let a to i s nutností nájemce investovat do oprav a rozvoje.